fot. Szymon Kocioruba i Zbigniew Murawski
« wstecz

Raport Wykonawcy za miesiąc lipiec 2015 r.

            Konsorcjum firm Integral – Erbud – Introl przedstawił Raport Wykonawcy za miesiąc lipiec 2015 r. Zbliża się, jeszcze niespełna 5 miesięcy, moment zakończenia budowy Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych: 21 grudnia br. nastąpi przekazanie Spalarni do eksploatacji. Tę finalną atmosferę odczuwa się w Raporcie w którym oprócz doniesień o zakończeniu montaży i prowadzeniu rozruchów na zimno pojawiają się  szkolenia załogi. Chodzi o to, by w momencie przekazania obiektu do normalnej pracy  wszyscy byli w pełni gotowi. Finał poprzedzi okres próbny, czyli 1000 godzin pracy Spalarni podczas których wszystkie ogniwa zostaną sprawdzone i wdrożone do normalnej efektywnej pracy.

            W lipcu 2015 r. praca na budowie przebiegała normalnie.  Odnotujmy fakt włączenia w dniu 22 lipca ZTUOK do miejskiej sieci cieplnej. Ponadto Wykonawca informuje o ukończeniu Wciągnika, Montażu izolacji zbiornika, urządzeń i rurociągów kondensatu i wpięciu sieci ciepłowniczej do systemu MPEC. Nastąpiło też zakończenie prac przez Energa Operator S.A. będących przedmiotem umowy nr UP/89/MRP/2014.

            Wykonawca rozpoczął w lipcu szkolenia części załogi, próby rozruchowe mechaniczne i rozruch zimny. Planowane do rozpoczęcia roboty to zabudowa koszy i worków oraz montaż obudowy akustycznej. Wykonawca podkreśla, że roboty realizował zasadniczo zgodnie z przedłożonym Inżynierowi Kontraktu harmonogramem.        

            W sumie w lipcu  Wykonawca przekazał Inżynierowi Kontrakty 29 projektów wykonawczych. Inżynier zatwierdził 1 projekt budowlany i 23 wykonawcze. Wykonawca złożył 60 wniosków materiałowych, 34 protokoły inspekcji dostawy, 2 protokoły  odbioru częściowego robót, 104 protokoły odbioru elementu rozliczeniowego. Dodajmy, że w grupie Podwykonawcy i Dostawcy Wykonawca wymienia 96  pozycji, w grupie Dostawcy maszyn i urządzeń 42.  51 stałych pracowników Wykonawcy realizowało zadanie. Wykonawca informuje o jednym wypadku polegającym na upadku pracownika z wysokości 5,75 m w budynku maszynowi.     

            Zaawansowanie czasowe liczone od dnia podpisania kontraktu nr KWZ.POIŚ.431-4/2012 wynosi 87 proc., zaawansowanie czasowe na realizację robót – 72 proc.. Zaawansowanie finansowe czyli procentowa wartość  przejściowych Świadectw Płatności w stosunku do Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej wyniosło 70,69 proc., zaawansowanie płatności czyli procentowa wartość dokonanych płatności przez Inwestora w stosunku do Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej wyniosło 61,99 proc. Zaawansowanie rzeczowe – projekty wyniosło 98 proc. a zaawansowanie rzeczowe – roboty budowlane – 96 proc. 

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego
Infrastruktura i Środowisko