fot. Szymon Kocioruba i Zbigniew Murawski
« wstecz

Raport Wykonawcy za marzec 2015 r.

Sprzyjające warunki atmosferyczne minionej zimy sprawiły, że budowa Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych nie odnotowała  żadnych problemów związanych z aurą. Zgodnie z formułą „Zaprojektuj i wybuduj” do Wykonawcy wpływają cały czas projekty wykonawcze kolejnych etapów przybliżających końcowe prace montażowe na poszczególnych węzłach Spalarni. W marcu do Inżyniera Kontraktu zostało przekazanych 41 dokumentacji projektowych wykonawczych z których zatwierdzonych lub zatwierdzonych z uwagami zostało 18 aodrzuconych 10.

            Roboty, prace i działania zakończone w okresie sprawozdawczym to:

  • Ustawienie we właściwych komorach transformatorów
  • Ustawienie agregatów prądotwórczych
  • Montaż urządzeń pomocniczych turbiny wraz z instalacjami oleju smarnego, pary dławicowej oraz odwodnienia
  • Dokładny montaż kotła
  • Montaż konstrukcji pod izolacje
  • Cladding kotła
  • Próba ciśnieniowa II
  • Konstrukcja stalowa podestów w rejonie absorbera i filtra workowego
  • Kompletny zespół palników kotła
  • Dokładny montaż kotła

Roboty, prace i działania rozpoczęte w okresie sprawozdawczym to:

  • Montaż  rurociągów parowych od turbiny do kondensatora powietrznego
  • TE Instalacja telefoniczna
  • TE System sygnalizacji  włamania i kontroli dostępu
  • Zewnętrzne okablowanie, podgrzewanie lei
  • Montaż rurociągów wody technicznej
  • Zbiornik oleju lekkiego
  • Rurociągi oleju ekstra lekkiego.

Lista podwykonawców i dostawców w marcu zawierała 81 pozycji, dostawców materiałów i urządzeń 40. Stała jest ilość pracowników Wykonawcy – 51 osób.

            Tabela z wnioskami o zatwierdzenie materiałów i urządzeń do wbudowania  liczy 97 pozycji a protokoły inspekcji dostaw 88. Wykonawca publikuje też protokoły odbioru elementu rozliczeniowego , których jest na liście 125 a więc wraz z postępem prac systematycznie ich przybywa.

            Zdarzył się wypadek na budowie polegający na stłuczeniu dolnej części grzbietu i miednicy oraz części stopy prawej u jednego pracownika. Nie odnotowano żadnych niebezpiecznych zdarzeń dla środowiska, obyło się nadal bez konfliktów ze społeczeństwem.

            Wykonawca podkreśla, że zawansowanie czasowe -  76 proc., zaawansowanie czasowe na realizację robót – 66 proc., zaawansowanie rzeczowe  w projektach – 97 proc. i zaawansowanie  rzeczowe – prace budowlane – 67 proc. jest zgodne z harmonogramem.  Zaawansowanie finansowe i w płatnościach wynosi 51,55 proc.

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego
Infrastruktura i Środowisko