fot. Szymon Kocioruba i Zbigniew Murawski

Kontrakt K-04

Raport Wykonawcy za listopad 2015 r.

           Jeszcze ekipy Wykonawcy widoczne są w obiektach produkcyjnych Zakładu Termicznego  Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych ale to już końcowe dopracowywanie szczegółów, usuwanie usterek, przeglądy poszczególnych zespołów. Przypomnijmy, że od 16 października przez cały listopad  Spalarnia przechodziła ruch próbny trwający 1000 godzin. Według Raportu Wykonawcy w dniu 30 listopada rozpoczęły się Testy Gwarancyjne, prowadzone przez zewnętrzną instytucję pomiarową „Energopomiar” zatrudnioną przez Inwestora.  Trwały do dnia 21 grudnia czyli do określonego w harmonogramie terminu przekazania Spalarni do eksploatacji. Wykonawca zapisał wprost: Roboty zostały ukończone zgodnie z Kontraktem. Wykonawca w kolejnym miesiącu przekaże do Inżyniera/Inwestora brakujące instrukcje obsługi i konserwacji oraz brakującą dokumentację powykonawczą.

           W Raporcie Wykonawca wyszczególnia 102 podwykonawców i dostawców, 42 dostawców materiałów i urządzeń jak również informuje o 49 zatrudnionych stałych pracownikach.

           Wykonawca informuje, że przekazał do Inżyniera Kontraktu 3 projekty wykonawcze a Inżynier w listopadzie zatwierdził 7 projektów. Przedłożonych zostało Inżynierowi 20 wniosków materiałowych, 6 Protokołów Inspekcji Dostawy, 8 Protokołów z przeprowadzonych Prób i Badań. W listopadzie Inżynier Kontraktu zaopiniował 92 protokoły elementu rozliczeniowego.

           Z Raportu dowiadujemy się, że Zaawansowanie Czasowe liczone od podpisania kontraktu nr KWZ.POIŚ.431-4/2012 do upłynięcia czasu na Ukończenie na koniec listopada wyniosło 98 proc., Zaawansowanie Czasowe na realizację robót liczone od momentu wydania decyzji pozwolenia na budowę do upłynięcia Czasu na Ukończenie wyniosło 97 proc.      Zaawansowanie finansowe określił na 79,81  proc., zaawansowanie płatności – 70,69 proc.

Zaawansowanie Rzeczowe – Projekty, zgodnie z harmonogramem wykonawcy wyniosło 100 proc., podobnie jak Zaawansowanie Rzeczowe- Roboty Budowlane – 100 proc.

            Wykonawca informuje o tym, że w listopadzie nie zdarzył się ani jeden wypadek, nie było żadnych zdarzeń  niebezpiecznych dla środowiska. Nie odnotowano – tak jak od początku budowy – żadnej kolizji ze społeczeństwem.

            Wykonawca zapewnia, że w miesiącu grudniu będzie kontynuował roboty określone w Kontrakcie.

Raport Wykonawcy za październik 2015 r. 

            W rubryce  – prace zrealizowane i zakończone Wykonawca informuje o podjęciu 16 października przez Zakład Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych ruchu próbnego, który potrwa do 21 grudnia czyli do dnia rozpoczęcia przez Spalarnię normalnej eksploatacji. Ponadto znajdujemy informację o zakończonym montażu urządzeń instalacji zestalania i stabilizacji popiołów oraz o zakończeniu w nim prac nad podłączeniem zasilania i automatyki. W rubryce „roboty, prace i działania planowane do wykonywania w następnym okresie” zapisany jest ruch próbny – pozycja 7.2.5 w harmonogramie.

            W  październiku na budowie nie odnotowano zdarzeń wypadkowych, nie wystąpiły zdarzenia i czynności dotyczące ochrony środowiska i kontaktów ze społeczeństwem. Wykonawca przedłożył Inżynierowi Kontraktu 3 projekty wykonawcze a ten zatwierdził w tym czasie 4. Wykonawca informuje o przedłożeniu Inżynierowi 19 wniosków materiałowych, 17 protokołów inspekcji dostawy oraz 6 protokołów z przeprowadzonych prób i badań. Ponadto Inżynierowi  złożono i zostały pozytywnie zaopiniowane – 128 wniosków odbioru elementu rozliczeniowego.

            Dane o zaawansowaniu budowy potwierdzają zbliżający się finał. Zaawansowanie czasowe liczone od podpisania kontraktu nr KWZ.POIŚ.431-4/2012 do upłynięcia czasu na ukończenie wyniosło 95 proc.; zaawansowanie czasowe na realizację robót – 93 proc.;  zaawansowanie finansowe – 79,81 proc.; zaawansowanie płatności – 70,69 proc. Zaawansowanie rzeczowe – projekty  czyli procentowa wartość wykonanych prac projektowych, zgodnie z harmonogramem wykonawcy – wersja 8 rewizja 0 wyniosło 100 proc., podobnie zaawansowanie rzeczowe – roboty budowlane – 100 proc.

            Inwestycja – budowa Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych weszła w stadium końcowe.           

Raport Wykonawcy za wrzesień 2015 r.

            Finał już blisko. Wykonawca raportuje o próbach rozruchowych, korektach, synchronizacjach. W Raporcie za miesiąc wrzesień w tabeli „prace rozpoczęte i realizowane” w 5 punktach wymieniono: instalacja waloryzacji żużla – montaż urządzeń; instalacja waloryzacji żużla – podłączenie zasilania i automatyki; instalacja zestalania i stabilizacji popiołów – montaż urządzeń; instalacja zestalania i stabilizacji popiołów – podłączenie zasilania i automatyki; rozruch gorący – poz. 7.2.4 harmonogramu – od dnia 08.09.2015 r.     Tabela „roboty, prace i działania planowane do wykonywania w następnym okresie zawiera: rozruch gorący – poz.7.2.4 w harmonogramie – do jego zakończenia 15 października br.; ruch próbny – 7.2.5 w harmonogramie – data rozpoczęcia 16 października 2015 r.

            Wykonawca podkreśla, że w miesiącu wrześniu prace odbywały się zasadniczo zgodnie z przedłożonym 2 czerwca br. harmonogramem wersja 8 wraz z raportem uzasadniającym.

            W podsumowaniu wrześniowego Raportu Wykonawca informuje, że przekazał Inżynierowi Kontraktu 23 projekty wykonawcze. Zatwierdzonych zostało 21 a odrzucone 3. We wrześniu Inżynierowi przedłożonych zostało 16 wniosków materiałowych, 37 protokołów Inspekcji Dostawy, 63 protokoły z przeprowadzonych Prób i Badań, 6 protokołów odbioru częściowego robót. O finałowych działaniach na budowie świadczą 132 protokoły Odbioru Elementu Rozliczeniowego.

            Coraz bardziej do końca zbliżają Wykonawcę informacje: zaawansowanie Czasowe liczone od podpisania Kontraktu nr KWZ.POIiŚ.431-4/2012 do Upłynięcia Czasu na Ukończenie wynosi 93 proc.; Zaawansowanie Czasowe na realizację robót liczone od momentu wydania decyzji pozwolenia na budowę do upłynięcia Czasu na Ukończenie – 90 proc. ; Zaawansowanie Finansowe czyli procentowa wartość przejściowych świadectw płatności w stosunku do Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej – 70,69 proc.; Zaawansowanie płatności czyli procentowa wartość dokonanych płatności przez Inwestora w stosunku do Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej – 70,69 proc.; Zaawansowanie Rzeczowe – Projekty – 99 proc.; Zaawansowanie Rzeczowe – Roboty Budowlane – 99 proc.

            Wykonawca w Raporcie informuje, że we wrześniu nie było zdarzeń wypadkowych, nie odnotowano niebezpiecznych zdarzeń i czynności dotyczących środowiska, nie było też żadnych kolizji w kontaktach ze społeczeństwem.        

Raport Wykonawcy za miesiąc sierpień 2015 r.

            „Prace w miesiącu sprawozdawczym odbywały się zasadniczo zgodnie z przedłożonym harmonogramem. Wykonawca w miesiącu sierpniu 2015 r. prowadził próby końcowe (przedrozruchowe) oraz próby końcowe mechaniczne (zimne) z udziałem Inżyniera i Inwestora, zgłaszane zgodnie z Klauzulą 9.1 Warunków Kontraktu.” To sformułowanie Wykonawcy informuje, że budowa Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych weszła w stadium finalne. W tabelarycznych zestawieniach robót i działań znajdujemy tabelę z hasłem „prace zakończone” a w niej 5 pozycji: zabudowa koszy i worków; Instalacja SAP portiernia; Instalacja SAP – budynek administracyjny; drogi dojazdowe, place manewrowe, warstwa ścieralna; próby końcowe przedrozruchowe, zimne, mechaniczne. W tabelce „prace rozpoczęte i realizowane jest jedna pozycja: zabudowa koszy i worków, zaś w „pracach planowanych” – rozruch gorący.

            W raporcie zmieniają się proporcje. Lista dostaw głównych pozycji Urządzeń i Materiałów jest już krótsza niż w miesiącach szczytowych i liczy 36 pozycji. Podwykonawcy i dostawcy to 96 pozycji. Zestawienie dostawców materiałów i urządzeń zawiera 42 pozycje, zaś Wykaz pracowników Wykonawcy to 50 osób. 27 protokołów inspekcji dostaw i 24 pozycje to protokoły z przeprowadzonych prób i badań. O zbliżającym się końcu inwestycji świadczą aż 93 protokoły elementu rozliczeniowego.

            W sierpniu  nie odnotowano żadnych wypadków ani innych niebezpiecznych zdarzeń. Wykonawca przekazał Inżynierowi Kontraktu do zatwierdzenia 20 projektów wykonawczych. Inżynier zatwierdził 21 projektów a odrzucił 9.

            Zaawansowanie czasowe budowy liczone od podpisania kontraktu do upłynięcia czasu na ukończenie wyniosło 90 proc, zaawansowanie czasowe na realizację robót – 86 proc. zaawansowanie finansowe 70,69 proc. zaawansowanie płatności – 61,99 proc. Zaawansowanie Rzeczowe – Projekty to 98 proc. a zaawansowanie rzeczowe – roboty budowlane – 99 proc. 

Jako pierwsza  w kraju

Konińska Spalarnia rozpoczęła próbne spalanie

We wtorek 8 września 2015 r o godzinie 15,45 w Zakładzie Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych (Spalarni) w Koninie rozpoczęło się próbne spalanie zmieszanych odpadów komunalnych. Po osiągnięciu temperatury powyżej 850 st. C ze zgromadzonych w bunkrze 1500 ton na ruszt podano przewidzianą technologią „porcję” odpadów.

 Próba wypadła pomyślnie –poinformował z nieskrywaną radością w głosie mgr inż. Jan Skalski, prezes Zarządu Miejskiego Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o. w Koninie. Mówię to z tym większą satysfakcją, że nasza Spalarnia przystąpiła do prób spalania jako pierwsza z sześciu budowanych w kraju.

            Przypomnijmy, że ZTUOK w Koninie będzie kosztować 381 mln. zł brutto. W kwocie tej ponad 154 mln netto stanowi dotacja z Funduszu Spójności Unii Europejskiej, ponad 145 mln zł netto to pożyczka z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Po uzyskaniu pełnej mocy produkcyjnej konińska Spalarnia  termicznie unieszkodliwiać będzie 94 tys. ton odpadów komunalnych. Zainstalowane tu urządzenia energetyczne rocznie wytworzą w kogeneracji 47 000 MWh energii elektrycznej i 120 000 GJ energii cieplnej. Harmonogram budowy przewiduje podjęcie ciągłej próbnej pracy Spalarni w dniu 16 października br. Po przepracowaniu 1000 godzin w dniu 21 grudnia ZTUOK wejdzie w okres normalnej eksploatacji. Inwestycję sprawnie realizuje Konsorcjum Integral (Wiedeń) – Erbud (Warszawa) – Introl (Katowice). Funkcję Inżyniera Kontraktu pełni Grontmij Polska Sp. z o.o.         

123    tę ważną chwilę obserwują wykonawcy i inwestorzy, wśród nich Prezes Zarządu MZGOK Sp. z o.o.  Jan Skalski, Dyrektor Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych Elżbieta Streker – Dembińska i przedstawiciel firmy „Integral” Hubert Roseneck     DSC_7733
Autor zdjęć: Szymon Kocioruba

Raport Wykonawcy za miesiąc lipiec 2015 r.

            Konsorcjum firm Integral – Erbud – Introl przedstawił Raport Wykonawcy za miesiąc lipiec 2015 r. Zbliża się, jeszcze niespełna 5 miesięcy, moment zakończenia budowy Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych: 21 grudnia br. nastąpi przekazanie Spalarni do eksploatacji. Tę finalną atmosferę odczuwa się w Raporcie w którym oprócz doniesień o zakończeniu montaży i prowadzeniu rozruchów na zimno pojawiają się  szkolenia załogi. Chodzi o to, by w momencie przekazania obiektu do normalnej pracy  wszyscy byli w pełni gotowi. Finał poprzedzi okres próbny, czyli 1000 godzin pracy Spalarni podczas których wszystkie ogniwa zostaną sprawdzone i wdrożone do normalnej efektywnej pracy.

            W lipcu 2015 r. praca na budowie przebiegała normalnie.  Odnotujmy fakt włączenia w dniu 22 lipca ZTUOK do miejskiej sieci cieplnej. Ponadto Wykonawca informuje o ukończeniu Wciągnika, Montażu izolacji zbiornika, urządzeń i rurociągów kondensatu i wpięciu sieci ciepłowniczej do systemu MPEC. Nastąpiło też zakończenie prac przez Energa Operator S.A. będących przedmiotem umowy nr UP/89/MRP/2014.

            Wykonawca rozpoczął w lipcu szkolenia części załogi, próby rozruchowe mechaniczne i rozruch zimny. Planowane do rozpoczęcia roboty to zabudowa koszy i worków oraz montaż obudowy akustycznej. Wykonawca podkreśla, że roboty realizował zasadniczo zgodnie z przedłożonym Inżynierowi Kontraktu harmonogramem.        

            W sumie w lipcu  Wykonawca przekazał Inżynierowi Kontrakty 29 projektów wykonawczych. Inżynier zatwierdził 1 projekt budowlany i 23 wykonawcze. Wykonawca złożył 60 wniosków materiałowych, 34 protokoły inspekcji dostawy, 2 protokoły  odbioru częściowego robót, 104 protokoły odbioru elementu rozliczeniowego. Dodajmy, że w grupie Podwykonawcy i Dostawcy Wykonawca wymienia 96  pozycji, w grupie Dostawcy maszyn i urządzeń 42.  51 stałych pracowników Wykonawcy realizowało zadanie. Wykonawca informuje o jednym wypadku polegającym na upadku pracownika z wysokości 5,75 m w budynku maszynowi.     

            Zaawansowanie czasowe liczone od dnia podpisania kontraktu nr KWZ.POIŚ.431-4/2012 wynosi 87 proc., zaawansowanie czasowe na realizację robót – 72 proc.. Zaawansowanie finansowe czyli procentowa wartość  przejściowych Świadectw Płatności w stosunku do Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej wyniosło 70,69 proc., zaawansowanie płatności czyli procentowa wartość dokonanych płatności przez Inwestora w stosunku do Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej wyniosło 61,99 proc. Zaawansowanie rzeczowe – projekty wyniosło 98 proc. a zaawansowanie rzeczowe – roboty budowlane – 96 proc. 

Raport Wykonawcy za czerwiec 2015 r.

            Obszerny Raport miesięczny Wykonawcy zawiera coraz więcej działań zamykających podstawowe procesy projektowe i wykonawcze. Wokół głównego budynku Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych zwraca uwagę porządkowanie obejścia jak układanie nawierzchni, tworzenie ciągów komunikacyjnych, udostępnianie poszczególnych węzłów produkcyjnych do normalnej, skoordynowanej pracy. W  czerwcu Wykonawca zakończył: izolację kotła, montaż kotła, ukończył rurociągi wody amoniakalnej, izolacje kanałów oczyszczania spalin, stację pomp oleju lekkiego, rurociągi oleju ekstra lekkiego, malowanie i izolację rurociągów parowych od turbiny do kondensatora powietrznego, montaż rurociągów para-woda (instalacja turbiny z przynależnymi urządzeniami), montaż urządzeń AKPiA kotła. Na miesiąc  lipiec Wykonawca wprowadził do realizacji prace i działania: Wciągnik, Zabudowę koszy i worków, wpięcie sieci ciepłowniczej do systemu MPEC (nastąpiło to 22 lipca 2015 r.)trasy kablowe elektryczne. W podsumowaniu miesiąca czerwca Wykonawca stwierdza, że: Inżynierowi Kontraktu przekazał do zatwierdzenia 28 projektów wykonawczych – z czego 24 zostały zatwierdzone, 6 odrzuconych. W tym okresie Inżynier zatwierdził 90 Wniosków Materiałowych, 92 Protokoły Inspekcji Dostawy, 9 Protokołów Odbioru Częściowego Robót, 165 Protokołów Elementu Rozliczeniowego.

            Konsorcjum Wykonawcze zatrudnia 51 własnych pracowników. Przy projektowaniu i budowie zaangażowanych zostało 112 podwykonawców i ponad 40 dostawców. Każdego dnia przeciętnie na budowie pracuje 230 osób.  Zaawansowanie czasowe liczone od podpisania kontraktu nr KWZ.POIiŚ.431-4/201 do upłynięcia Czasu na Ukończenie na koniec czerwca wynosiło 85 proc.; zaawansowanie czasowe na realizację robót liczone od momentu wydania decyzji pozwolenia na budowę – 78 proc.; zaawansowanie finansowe – procentowa wartość Przejściowych Świadectw Płatności w stosunku do Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej wynosiło 92 proc.; także 92 proc. wynosiło Zaawansowanie Płatności tj. procentowa wartość dokonanych płatności przez Inwestora w stosunku do    Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej; Zaawansowanie Rzeczowe – Projekty tj. procentowa wartość wykonanych prac projektowych, zgodnie z harmonogramem wykonawcy, wersja 8 – wyniosło 97 proc., zaś Zaawansowanie Rzeczowe – Roboty Budowlane – 94 proc.

            Wykonawca zapowiada na najbliższe tygodnie intensywne prace zgrywające i rozruchowe, zgodne z zapisami Kontraktu.      

Raport Wykonawcy za maj 2015 r.

              Na budynku głównym Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych od pierwszych dni czerwca widnieje logotyp MZGOK Sp. z o.o. Na budowie widoczne są prace przygotowujące finał.

            Wykonawca w Raporcie  za maj informuje o zakończonych pracach i działaniach: montażu rozdzielnic średniego napięcia; próbie ciśnieniowej rurociągu pary świeżej; próbie ciśnieniowej rurociągów para – woda; szafie sterowniczej, orurowaniu kotła pomocniczego; stacji pomp oleju lekkiego; zakończeniu montażu kotła; montażu rurociągów głównych wraz ze zbiornikami.  W maju rozpoczęto: montaż izolacji termicznej instalacji pary świeżej; rurociągi ciśnieniowe, montaż zbiorników pośrednich w IOS poza pomieszczeniem kompresorowni. 

            Na ostatnie tygodnie prac budowlano-montażowych 2 czerwca  2015 r. Wykonawca przedłożył Inżynierowi Kontraktu i Inwestorowi wersję 8 harmonogramu wraz z raportem uzasadniającym. Głównym przesłaniem rewizji jest doprecyzowanie działań aż do finału czyli do 21 grudnia 2015 r.

            W okresie sprawozdawczym Wykonawca przekazał Inżynierowi Kontraktu 13 projektów wykonawczych. W tym czasie Inżynier zatwierdził 25 projektów, a 12 odrzucił. Wykonawca informuje o przedłożeniu Inżynierowi 75 wniosków materiałowych, 42 protokołów Inspekcji Dostawy, 26 protokołów Odbioru Elementu Rozliczeniowego i 1 protokole Odbioru  Częściowego Robót.

            Zaawansowanie Czasowe inwestycji liczone od podpisania kontraktu KWZ.POIŚ. 431-4/2012 wyniosło 82 proc., zaawansowanie rzeczowe w projektowaniu wyniosło 97 proc., w robotach budowlanych – 87 proc.

            W okresie sprawozdawczym nie odnotowano żadnego wypadku przy pracy, nie wystąpiło jakiekolwiek zagrożenie ekologiczne, nie zanotowano żadnych niebezpiecznych zdarzeń i czynności dotyczących kontaktów ze społeczeństwem.

Raport Wykonawcy za kwiecień 2015 r.

Dla postronnego obserwatora budynek główny Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych wpisał się już w  pejzaż strefy przemysłowej Konina. Zanim 21 grudnia br. Spalarnia przejdzie do normalnej eksploatacji trwają intensywne prace wewnątrz i wokół budynku głównego. W kwietniu Wykonawca zakończył prace przy montażu rurociągów parowych z turbiny do kondensatora; montaż konstrukcji wsporczej kondensatora;  montaż urządzeń i rurociągów stacji uzdatniania EPURO; wymurówkę komory spalania i dopalania; rurociągi wody procesowej. W grupie prac realizowanych i rozpoczętych wymienia: montaż urządzeń i rurociągów stacji EPURO; montaż rurociągów instalacji wody chłodzącej; ustawienie we właściwym pomieszczeniu rozdzielnic średniego napięcia; Instalacje AKPiA. System automatyki zabezpieczeniowej – połączenie urządzeń; zespoły automatycznej kontroli i sterowania obiektowego węzła oczyszczania spalin; w budynku głównym – instalacje AKPiA, system wizualizacji, kontroli DCS i AKPiA – podłączenie urządzeń; wyprowadzenie energii elektrycznej do GPZ, montaż transformatora, rozdzielni 6,3/110 kV; montaż rurociągów głównych wraz ze zbiornikami; szafa sterownicza, orurowanie kotła rozruchowego.

            Wykonawca ocenia, że roboty były realizowane zasadniczo zgodnie z harmonogramem. Wykonawca informuje  o pomyślnym zakończeniu starań w sprawie zmiany dotyczącej przyłączenia ZTUOK do sieci elektroenergetycznej, na co została podpisana przez Inwestora stosowna umowa z ENERGA – OPERATOREM S.A.

            Jak zawsze Raport zawiera wykazy dostawców urządzeń, wykonawców i podwykonawców oraz protokoły odbioru końcowego robót. Na budowie nie doszło do żadnych niebezpiecznych zdarzeń. Nie odnotowano wypadków przy pracy, nie było zdarzeń i czynności dotyczących ochrony środowiska, nie było też kolizji ze społeczeństwem.

            W kwietniu Wykonawca przekazał Inżynierowi Kontraktu 38 projektów wykonawczych. Inżynier zatwierdził 1 projekt budowlany i 34 wykonawcze, odrzucił 7 wykonawczych. Inżynier zatwierdził 85 wniosków materiałowych, 60 protokołów Inspekcji Dostawy, 6 protokołów częściowego odbioru robót, 60 protokołów odbioru elementu rozliczeniowego.

            Zaawansowanie czasowe  liczone od podpisania kontraktu nr KWZ.POIiŚ.431-4/2012 do upłynięcia czasu na ukończenie wynosi 79 proc., zaawansowanie czasowe na realizację robót 70 proc. zaawansowanie finansowe 61,99 proc., zaawansowanie płatności 51,55 proc., zaawansowanie rzeczowe – projekty 97 proc., zaawansowanie rzeczowe – roboty budowlane  78 proc. 

Raport Wykonawcy za marzec 2015 r.

Sprzyjające warunki atmosferyczne minionej zimy sprawiły, że budowa Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych nie odnotowała  żadnych problemów związanych z aurą. Zgodnie z formułą „Zaprojektuj i wybuduj” do Wykonawcy wpływają cały czas projekty wykonawcze kolejnych etapów przybliżających końcowe prace montażowe na poszczególnych węzłach Spalarni. W marcu do Inżyniera Kontraktu zostało przekazanych 41 dokumentacji projektowych wykonawczych z których zatwierdzonych lub zatwierdzonych z uwagami zostało 18 aodrzuconych 10.

            Roboty, prace i działania zakończone w okresie sprawozdawczym to:

  • Ustawienie we właściwych komorach transformatorów
  • Ustawienie agregatów prądotwórczych
  • Montaż urządzeń pomocniczych turbiny wraz z instalacjami oleju smarnego, pary dławicowej oraz odwodnienia
  • Dokładny montaż kotła
  • Montaż konstrukcji pod izolacje
  • Cladding kotła
  • Próba ciśnieniowa II
  • Konstrukcja stalowa podestów w rejonie absorbera i filtra workowego
  • Kompletny zespół palników kotła
  • Dokładny montaż kotła

Roboty, prace i działania rozpoczęte w okresie sprawozdawczym to:

  • Montaż  rurociągów parowych od turbiny do kondensatora powietrznego
  • TE Instalacja telefoniczna
  • TE System sygnalizacji  włamania i kontroli dostępu
  • Zewnętrzne okablowanie, podgrzewanie lei
  • Montaż rurociągów wody technicznej
  • Zbiornik oleju lekkiego
  • Rurociągi oleju ekstra lekkiego.

Lista podwykonawców i dostawców w marcu zawierała 81 pozycji, dostawców materiałów i urządzeń 40. Stała jest ilość pracowników Wykonawcy – 51 osób.

            Tabela z wnioskami o zatwierdzenie materiałów i urządzeń do wbudowania  liczy 97 pozycji a protokoły inspekcji dostaw 88. Wykonawca publikuje też protokoły odbioru elementu rozliczeniowego , których jest na liście 125 a więc wraz z postępem prac systematycznie ich przybywa.

            Zdarzył się wypadek na budowie polegający na stłuczeniu dolnej części grzbietu i miednicy oraz części stopy prawej u jednego pracownika. Nie odnotowano żadnych niebezpiecznych zdarzeń dla środowiska, obyło się nadal bez konfliktów ze społeczeństwem.

            Wykonawca podkreśla, że zawansowanie czasowe -  76 proc., zaawansowanie czasowe na realizację robót – 66 proc., zaawansowanie rzeczowe  w projektach – 97 proc. i zaawansowanie  rzeczowe – prace budowlane – 67 proc. jest zgodne z harmonogramem.  Zaawansowanie finansowe i w płatnościach wynosi 51,55 proc.

Raport Wykonawcy za luty 2015 r.

            Niewątpliwie czołowym wydarzeniem miesiąca była pomyślna próba ciśnieniowa i stemplowanie kotła. Wykonawca jednak realizował normalne, przewidziane harmonogramem prace projektowe, budowlane i montażowe.

            W lutym do Inżyniera Kontraktu złożył 28 projektów wykonawczych z których Inżynier zatwierdził 17, odrzucił 1. Od wielu miesięcy prowadzone są rozmowy, uzgodnienia i działania dotyczące zmiany warunków przyłączenia Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych do sieci elektroenergetycznej. Wykonawca spodziewa się szybkiego podpisania aneksu w tej sprawie.

            Jak w każdym Raporcie i tym razem Wykonawca informuje, że w lutym na liście  głównych dostaw urządzeń i materiałów znalazło się 36 pozycji. Podwykonawców i dostawców było 78, zaś dostawców materiałów i urządzeń 39. Liczba pracowników Wykonawcy nie zmieniła się i wynosi nadal 51 osób.

            Lista robót, prac i działań zakończonych w lutym a więc w okresie sprawozdawczym zawiera 10 pozycji: – obudowa ścian bunkra; – konstrukcja stalowa – budynek zestalania popiołów; – konstrukcja stalowa dachu bunkra; – obudowa ścian magazynu odpadów po procesie stabilizacji; – dokładny montaż paleniska; izolacja paleniska;- przetwornica częstotliwości dla wentylatora ciągu; – próba ciśnieniowa; – ustawienie we właściwych komorach transformatorów (0,6/0KV; 06/07KV;06/15)KV; – montaż urządzeń instalacji wody chłodzącej; – dostawa turbozespołu i ustawienie na fundamencie. Lista robót, prac i działań rozpoczętych w okresie sprawozdawczym to: – wymurówka komory spalania i dopalania; – montaż konstrukcji pod izolacje; – cladding kotła; – izolacja kanałów spalin;- plac przyjęcia żużla – konstrukcja stalowa dachu – montaż; – pokrycie dachu w hali oczyszczania spalin; – budynek stabilizacji i zestalania popiołów – pokrycie dachu; – ułożenie kabli elektrycznych AKPIA TE; – montaż rurociągu pary świeżej; – montaż rurociągów kondensatu.

            Do Raportu Wykonawca dołączył m.in. informację o 89 wnioskach o zatwierdzenie materiałów i urządzeń do wbudowania, 71 protokołach inspekcji dostaw materiałów dostarczonych, 5 protokołach odbioru częściowego robót oraz 25 protokołach odbioru elementu rozliczeniowego.    

               Zaawansowanie czasowe liczone od podpisania kontraktu w 2012 roku wynosi – 74 proc. do upłynięcia Czasu na Ukończenie. Zaawansowanie rzeczowe – roboty budowlane wynosi – 55 proc., zaawansowanie rzeczowe – projekty – 97 proc. a zaawansowanie finansowe – 51,55 proc.

            Wykonawca zapewnia, że nie ma zagrożenia realizacji harmonogramu budowy.  

Raport Wykonawcy za styczeń 2015 r.

W styczniu do Inżyniera Kontraktu Wykonawca przekazał 25 projektów wykonawczych do zaopiniowania. Inżynier zatwierdził 16 a odrzucił 5. Na liście dostaw głównych pozycji urządzeń i materiałów zapisano 36 pozycji. Roboty, prace i działania zakończone w okresie sprawozdawczym to – montaż elementów stalowych drugorzędnych; obudowa ścian hali wyładunkowej; montaż magazynu odpadów po procesie stabilizacji i zestalania; montaż maszynowni turbozespołu i belek podsuwnicowych; montaż  konstrukcji dachu na maszynowni turbozespołu; tynki I piętra w budynku administracyjno– socjalnym; montaż kotła pomocniczego.  W okresie sprawozdawczym rozpoczęto montaże konstrukcji stalowych na budynku stabilizacji i zestalania popiołów; pokrycie dachu na magazynie odpadów po procesie stabilizacji i zestalania; montaż studni kablowych w kanalizacji instalacji teletechnicznej; ułożenie rur kanalizacji  teletechnicznej.

            Wraz z coraz szerszym zakresem montaży końcowych i prac wykończeniowych lista podwykonawców wydłużyła się do 75. W wykazie dostawców materiałów i urządzeń Wykonawca umieścił 38 firm.    

            Wykonawca publikuje dane dotyczące zapewnienia jakości z wnioskami o zatwierdzenie materiałów i urządzeń (99 wniosków), protokoły inspekcji dostaw do materiałów dostarczonych.

            Wykaz pracowników Wykonawcy nadal zawiera 51 nazwisk. W związku z coraz szerszymi zakresami montaży na węzłach technologicznych i pozostałych obiektach pracuje coraz więcej podwykonawców. W miesiącu sprawozdawczym średnia ilość pracowników nadzoru, robotników i operatorów maszyn, będących na placu budowy w ciągu tygodnia (poniedziałek – piątek)wynosiła odpowiednio: 33, 240 i 13 osób.

            Nadal budowa przebiega bez wypadków przy pracy i braku innych niebezpiecznych zdarzeń.

             

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego

Raport Wykonawcy za grudzień 2014 r.

            Wykonawca informuje, że w grudniu do Inżyniera Kontraktu złożonych zostało 35 kolejnych projektów wykonawczych. Inżynier zatwierdził 53 projekty z uwagami. Według Raportu zaawansowanie rzeczowe projektów przekroczyło 97 proc. co daje gwarancje, że dalsze prace budowlane i montażowe będą przebiegać bez zakłóceń. Wykonawca raportuje o dostawach głównych pozycji urządzeń i materiałów – 36 pozycji,  o 73 podwykonawcach i dostawcach oraz o 38 dostawcach materiałów i urządzeń. W Raporcie zawarta jest informacja o wnioskach skierowanych do zatwierdzenia materiałów i urządzeń do wbudowania, protokoły inspekcji dostaw oraz protokoły robót zanikających i ulegających zakryciu.

            W grudniu 2014 roku zakończono: posadowienie turbozespołu (turbina i generator), zbiornika wody zasilającej wraz ze stacją odgazowywania, pompy wody zasilającej, pompy oleju opałowego dla kotła rozruchowego; system powietrza wtórnego – strona tłocząca do kolektora; wyposażenie silosów tlenku wapnia CaO, wapna gaszonego  Ca(OH)2  i węgla aktywnego; budynek administracyjny parter i I piętro – posadzki – oraz zamontowano  stolarkę okienną. Rozpoczęto w okresie sprawozdawczym: ustawianie wewnątrz budynku technologicznego rozdzielnic niskiego napięcia 0,4KV. 0,7KV ;  montaż urządzeń instalacji wody chłodzącej; montaż pozostałych urządzeń instalacji kondensatu; urządzenia do pneumatycznego dozowania węgla aktywnego i wapna gaszonego; montaż komina bez stacji pomiarowej EMI; montaż stacji dozowania SNCR (wody amoniakalnej); magazyn odpadów – montaż konstrukcji stalowej.

            W okresie którego dotyczy Raport, liczba kierowników, specjalistów inżynieryjno-technicznych Wykonawcy utrzymywała się na stałym poziomie 51 osób. W okresie sprawozdawczym ilość pracowników nadzoru, robotników i operatorów maszyn, będących na placu budowy wynosiła odpowiednio 32, 122 i 13  osób.

            Nie odnotowano żadnego wypadku przy pracy ani innych niebezpiecznych zdarzeń.      

Raport Wykonawcy za listopad 2014 r.

            W listopadzie projekty były opracowywane zasadniczo zgodnie z przedłożonym Harmonogramem Robót w tym część projektów było przedłożonych z wyprzedzeniem terminów określonych w harmonogramie a część w opóźnieniu w stosunku do harmonogramu. Nie ma to wpływu na dotrzymanie Czasu na Ukończenie – stwierdza Wykonawca. W tym czasie przekazał Inżynierowi 1 projekt budowlany i 35 wykonawczych. Inżynier zatwierdził projekt budowlany i 15 wykonawczych. Nadal trwają uzgodnienia co do wydania warunków przyłączenia Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych do sieci elektroenergetycznej.

            Lista dostaw głównych pozycji urządzeń i materiałów jest coraz dłuższa. Wykonawca nie zgłasza problemów z dostawami. W okresie sprawozdawczym zostały zakończone następujące pozycje: strop nad parterem portierni, płyty najazdowe przy zbiorniku p.poż., strop w podczyszczalni ścieków, urządzenie dozowania wapna, wyposażenie silosa wapna palonego, pompy mleczka wapiennego. Rozpoczęto w listopadzie:  posadzkę – jastrych w budynku administracyjnym, montaż tras kablowych, wyposażenie silosa wapna palonego, urządzenie dozowania wapna i pompy mleczka wapiennego.           

Podobnie jak w przekazywaniu projektów Wykonawca informuje, że prace prowadzone były zasadniczo zgodnie z harmonogramem w tym część prowadzono z wyprzedzeniem a niektóre w opóźnieniu w stosunku do harmonogramu. Nie wpływa to na dotrzymanie terminu Czasu na Ukończenie.

            Budowa znajduje się w stanie wysokiej aktywności, co potwierdzają listy podwykonawców i dostawców – a jest ich 67, a także dostaw materiałów i urządzeń których  wykazano 35.

            Nadal lista pracowników Wykonawcy liczy 51 osób. Coraz dłuższa też jest lista wniosków o zatwierdzenie materiałów i urządzeń do wbudowania, co mieści się w zakresie starań o najwyższą jakość prowadzonych prac.

            Raport zawiera protokoły odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu, protokoły z badań, odbioru elementu rozliczeniowego i  odbiorów końcowych.

            Budowa szczęśliwie obywa się bez wypadków przy pracy oraz bez niebezpiecznych zdarzeń dotyczących środowiska.  

Raport  Wykonawcy  za  październik 2014 r.

            Wykonawca Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych jak co miesiąc 7 listopada przygotował miesięczny Raport z przebiegu inwestycji. Przez październik Inżynierowi Kontraktu złożono 1 projekt budowlany i 51 projektów wykonawczych. Inżynier przyjął 40 projektów wykonawczych, odrzucił 11. Nie zatwierdził też projektu budowlanego.

            Przy sprzyjającym klimacie i dobrym tempie budowy uwagę Wykonawcy zajmowały uzgodnienia i konsultacje warunków przyłączenia do sieci elektroenergetycznej ENERGA – OPERATORA SA.

Nie ma zastrzeżeń do terminowości realizowanych zamówień. Wykonawca stwierdza, że w omawianym okresie roboty były prowadzone zasadniczo zgodnie z harmonogramem robót w tym część prac było prowadzonych z wyprzedzeniem terminów a niektóre z nieznacznym opóźnieniem w stosunku do harmonogramu wersji 6 rewizji 4. Nie ma zagrożenia dotrzymania terminu Czasu na Ukończenie budowy.

            W wykazie prac zakończonych znalazły się: hala wyładunkowa – konstrukcja stalowa; budynek administracyjno – socjalny -  ściany I piętra i strop nad I piętrem; klatka schodowa etap 9; montaż górnej części rozdzielacza gazu; montaż powierzchni grzewczych kotła i montaż kontenera pomiarowego gazów.

            Na liście prac i działań rozpoczętych  znalazły się: konstrukcja stalowa Głównego Budynku Technologicznego (część oczyszczania spalin); budynek administracyjno – socjalny – strop nad I piętrem; kotłownia – instalacje; montaż górnej części rozdzielacza gazu; montaż powierzchni grzewczych kotła; montaż kontenera pomiarowego gazów.

            Wykonawca zaprezentował 10 najważniejszych robót i działań, które podejmie w następnym okresie.

            W okresie sprawozdawczym zadania realizowało 62 podwykonawców i dostawców oraz 35 dostawców materiałów i urządzeń. Raport zawiera też 68 wniosków o zatwierdzenie materiałów i urządzeń do wbudowania oraz Protokoły  Inspekcji Dostaw.

             Lista stałych pracowników Wykonawcy zawiera 51 nazwisk. Każdego dnia w raportowanym miesiącu bezpośrednio na budowie pracowało od 120 do 150 pracowników.

            Dowiadujemy się, że nie było na budowie wypadków przy pracy, nie było też niebezpiecznych zdarzeń i czynności dotyczących ochrony środowiska.                                   

Raport Wykonawcy za wrzesień 2014 r.

Budowa przekroczyła półmetek. Wykonawca Konsorcjum Integral – Erbud – Introl 7 października opublikował Raport za wrzesień 2014 r. Informuje, że według zaktualizowanego, zatwierdzonego przez Inżyniera Kontraktu harmonogramu robót projekty były opracowywane zgodnie z założonymi terminami a wiele z nich je wyprzedzało. Wykonawca we wrześniu złożył 1 projekt budowlany i 41 wykonawczych.  28 z nich wykonawczych zatwierdził Inżynier Kontraktu. Pozostałe oczekują w kolejce.  

            Wykonawca nie zgłasza problemów o dostawach urządzeń i materiałów. 33 dostawców we wrześniu działało zgodnie z terminami. Na liście podwykonawców i dostawców było ich 55 a 6 kolejnych uzyskało zezwolenia na wykonywanie robót.

            We wrześniu zakończone prace obejmują 15 pozycji, w tym budynek waloryzacji żużla – konstrukcja stalowa, w budynku administracyjno – socjalnym strop nad parterem, montaż pomp wody zasilającej, montaż kanału spalin od filtra do wentylatora spalin, montaż komór filtra tkaninowego, montaż wentylatorów, montaż ścian membranowych kotła.  W tym okresie rozpoczęto prace na kolejnych 11 obiektach, określono też terminy rozpoczęcia kolejnych 7 obiektów w następnym okresie.

             Jak do tej pory lista stałych pracowników Wykonawcy obejmuje 52 osoby, zaś na budowie we wrześniu pracowało każdego tygodnia do 130 osób.

            Wykonawca potwierdza, że budowa realizowana jest zgodnie z harmonogramem i przekroczyła półmetek

Raport Wykonawcy za sierpień 2014 r.

Comiesięczne raportowanie Wykonawcy z realizacji budowy Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych zawiera coraz więcej elementów potwierdzających sprawny przebieg wykonywanego zadania. W sierpniu Wykonawca złożył Inżynierowi Kontraktu 35 projektów wykonawczych. Zatwierdzonych zostało 40, z czego część z poprzedniego miesiąca. Prace projektowe w zasadzie dobiegły końca. W działaniach Wykonawcy dominują już prace architektoniczne,  montażowe i instalacyjne. Projekty dotyczą architektury budynku głównego Spalarni, budynku administracyjno – socjalnego. Zwraca uwagę instalacja oczyszczania spalin – mechaniczny transport popiołu i konstrukcja wsporcza wciągnika 1,5 T w filtrze poziomym. Tak więc obiekty technologiczne o kapitalnym znaczeniu dla bezpieczeństwa ekologicznego przybierają już realne kształty.

    W sierpniu Wykonawca zakończył: prace budowlane (żelbetowe) placu przyjęcia żużla i magazynu sezonowania i czasowego składowania żużla oraz magazyn odpadów po procesie stabilizacji i zestalania popiołów – fundamenty; bunkier magazynowania odpadów, ściany osi 16 F.L.; bunkier magazynowania odpadów + 22,80; budynek administracyjno – socjalny – fundamenty; podziemny zbiornik  p. poż. oraz pompownię wody.

            Rozpoczął 7 kolejnych obiektów w tym- zbiornik wody amoniakalnej – fundamenty; kotłownię – montaż konstrukcji stalowej; konstrukcję wsporczą kotła.  We wrześniu dotrą na budowę m.in. ściany kotła, walczak i turbozespół. 

            W sierpniu było 49 podwykonawców i dostawców a dostawców materiałów i urządzeń – 29. Czasowe zaawansowanie robót wynosi już 57 proc. a rzeczowe projektowe i rzeczowe budowlane oraz montażowe razem wzięte dobiegło połowy.          

Raport Wykonawcy za lipiec 2014 r.

            Na budowie Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów nie odczuwało się – mimo upalnych dni urlopowej atmosfery. Przy pracach budowlanych i montażowych liczba osób sięgała nawet 200 w ciągu dnia. 

            W lipcu Inżynierowi Kontraktu przedłożony został 1 projekt budowlany i 29 projektów wykonawczych. Zatwierdzone zostały 33 projekty, a 3 zostały odrzucone. Trwały działania formalno – prawne na rzecz prawa dysponowania nieruchomością na cele budowlane dla działek na których zostanie wykonane przyłącze wodno – kanalizacyjne. Wyjaśniana jest kwestia warunków przyłączeń do sieci elektroenergetycznej Energa – Operator SA. Raport wymienia 36 pozycji dostaw urządzeń, z których niemal wszystkie dostarczone zostały zgodnie z terminami zamówień.

            Wykonawca raportuje o pracach i działaniach zakończonych w okresie sprawozdawczym. Są to: podziemny zbiornik p. poż. oraz płyta denna Pompowni wody p. poż; bunkier magazynowania odpadów oraz ściana w osi 12 od 18,55 do 36,5  (S.C. – B1); kotłownia (UHA), zabetonowanie przerwy roboczej przy płycie kotła (oś 5); kotłownia (UHA), etap VII od poz. 28,80 do 33,60; konstrukcja wsporcza kotła osie 7,1 – 10,1; konstrukcja wsporcza kotła osie 10,1 – 13,1 do wysokości +11,375; montaż odżużlacza; montaż LUVO; montaż klatki schodowej J-K/3-4. Wykonawca rozpoczął bądź kontynuował prace w 13 obiektach m.in. przy fundamentach maszynowni turbozespołu, konstrukcji stalowej silosów i filtrze tkaninowym.

            W stosunku do harmonogramu Wykonawca stwierdza, że na koniec lipca roboty prowadzone były zgodnie z przedłożonym zaktualizowanym harmonogramem. W Raporcie wykazano 49 podwykonawców wskazując rodzaj prowadzonych przez nich robót, a także 28 dostawców urządzeń. Od dłuższego już czasu nie zmienia się lista stałych pracowników budowy, jest ich 52. W dokumencie znajdujemy wykaz protokołów robót zanikających i ulegających zakryciu, protokołów z przeprowadzonych prób i badań, protokołów częściowego odbioru robót.

            Nadal na budowie ZTUOK nie odnotowano wypadku przy pracy, obywa się bez niebezpiecznych zdarzeń dla środowiska.

            Do Raportu Wykonawca dołączył 8 załączników w tym dokumentację fotograficzną.

 

Raport Wykonawcy za czerwiec  2014 r.

            Budowa Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Koninie budzi coraz większe zainteresowanie. Obiekt coraz bardziej realnie przybliża się do sylwetki z komputerowej wizualizacji. Ruch na placu budowy jest ożywiony a na poszczególnych obiektach w czerwcu średnio pracowało od 14 do 128 osób; pracowników nadzoru, robotników i operatorów maszyn zatrudnionych przez Konsorcjum oraz 40 podwykonawców Dostawy materiałów i urządzeń realizowało 19 firm.

            Raport Wykonawcy za czerwiec w części dotyczącej dokumentacji projektowej informuje, że Inżynierowi Kontraktu przekazany został do przeglądu jeden projekt budowlany i  34 projekty wykonawcze. Do projektu budowlanego i  6 wykonawczych Inżynier zgłosił uwagi. Wykonawca zwraca uwagę na zintensyfikowanie prac projektowych. Od marca do czerwca wpływało odpowiednio: 10, 23, 21 i 34 projekty. Dla postępu prac na budowie projektowanie wykonywane jest niemal synchronicznie z pracami budowlano – montażowymi, co wymaga bardzo precyzyjnej koordynacji.

            W raportowanym miesiącu zostały zakończone prace: bunkier magazynowania odpadów – ściany w osi 14; bunkier magazynowania odpadów – ściana w osi 12; Kotłownia – etap V; Budynek stabilizacji i zestalania popiołów – płyta denna. Rozpoczęto w miesiącu raportowania: bunkier magazynowania odpadów – strop +7,00; bunkier magazynowania odpadów – ściany w osi 16; plac przyjęcia żużla i magazyn sezonowania i czasowego składowania żużla oraz Magazyn odpadów po procesie stabilizacji i zestalania popiołów – ściany; Bunkier magazynowania odpadów – strop + 18,55  od osi 12 do 14; budynek administracyjno – socjalny  – wykop; konstrukcja wsporcza kotła osi 7.I do 10; konstrukcja stalowa filtra tkaninowego.

            Harmonogram prac był dotrzymany, w niektórych przypadkach prace były prowadzone z wyprzedzeniem. Nieliczne wahnięcia pozostają bez wpływy na termin Czasu na Ukończenie.

 

Raport Wykonawcy za maj 2014 r.

            7 czerwca 2014 r. jak co miesiąc Wykonawca, Inżynier Kontraktu z udziałem Zamawiającego podsumowali miesiąc maj na budowie Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Koninie.  Ruch na budowie, widoczne z każdym dniem postępy w robotach budowlano – montażowych potwierdza miesięczny Raport Wykonawcy. W działaniach projektowych wszystkie podstawowe obiekty budowlane zostały ukończone, choć Inżynier Kontraktu w kilku przypadkach zasugerował zmiany i dopracowania. Nie mają one jednak wpływu na przebieg Czasu na Ukończenie. Wykonawca w maju przedłożył Inżynierowi Kontraktu 21 Projektów Wykonawczych. Wykonawca zwraca uwagę, że w poprzednich miesiącach Inżynierowi  złożył odpowiednio 10 i 23 Projekty Wykonawcze.

            Raport dobrze ocenia dostawy głównych pozycji urządzeń i materiałów. Dotyczy to  konstrukcji stalowych m.in. tak ważnych obiektów jak kocioł czy ruszt. W okresie sprawozdawczym Wykonawca zakończył prace przy bunkrze magazynowania odpadów, kotłowni – etap III, kotłowni – stropie, skraplaczu chłodzonym powietrzem – fundament, maszynowni turbozespołu – ściany i słupy i maszynowni turbozespołu – strop. W maju rozpoczęto prace budowlane i montażowe 15 obiektów oraz przygotowano do rozpoczęcia 6 kolejnych podstawowych obiektów.

            Wykonawca stwierdza, że w maju prowadzone były prace zgodnie z harmonogramem, w kilku przypadkach z wyprzedzeniem w stosunku do terminu wskazanego w ostatniej wersji harmonogramu. Zwiększyła się do 37 ilość podwykonawców i dostawców. W maju nie zmieniła się liczba stałych pracowników Wykonawcy, natomiast znacznie zwiększyła się ilość osób pracujących bezpośrednio przy obiektach budowlanych i przy montażu.

            Od lutego na budowie stale obecny jest specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, co zapewne ma wpływ na to, że do tej pory nie odnotowano wypadków na budowie. Nie notuje się też niebezpiecznych zdarzeń i czynności dotyczących ochrony środowiska.

            Wykonawca dołączył do Raportu Harmonogram postępu prac, Plan płatności, Wnioski o zatwierdzenie materiałów i urządzeń do wbudowania, Protokoły Inspekcji Dostaw, Protokoły odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu, Protokoły odbioru częściowego robót oraz dokumentację fotograficzną.

 

Raport Wykonawcy za kwiecień 2014

           7  maja Konsorcjum z udziałem Inżyniera Kontraktu i Zamawiającego podsumowało sytuację na budowie Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych. Szczegółowe raporty projektowe i wykonawcze pokazują, że na budowie realizowany jest harmonogram po stronie projektanta i wykonawcy. Projektant w kwietniu przekazał  Inżynierowi 23 projekty do zaopiniowania, z których większość uzyskała aprobatę, pozostałe oczekują na akceptację.  Wykonawca informuje, że przedstawił a Inżynier Kontraktu zatwierdził rozwiązanie zbiornika ppoż. co jest działaniem w odpowiedzi na decyzję Marszałka Województwa Wielkopolskiego odmawiającą wydania pozwolenia wodno – prawnego. 

            Meldunek Wykonawcy co do postępu prac i działań w okresie kwietnia mówi, że ukończono płytę denną bunkra, ściany bunkra, w kotłowni płytę denną i klatkę schodową, płytę denną kotła i maszynowni, budynek waloryzacji żużla i wykop, przekładkę kanalizacji deszczowej.

           Wykaz robót, prac i działań rozpoczętych w okresie sprawozdawczym stanowi 10 istotnych pozycji, co widoczne jest na placu budowy, na którym wyłania się coraz więcej elementów bryły ZTUOK.

         Wykonawca informuje, że w budowie uczestniczy 34 podwykonawców w tym wielu z subregionu konińskiego. Wydłuża się też lista dostawców materiałów i urządzeń technologicznych.

              Jak do tej pory lista Wykonawcy a więc Integralu, Erbudu i Introla zaangażowanych w budowę wynosi 50 osób. Na budowie w kwietniu pracowało średnio 21, 72 i 12 osób. Nie odnotowano żadnego wypadku na budowie. Wykonawca informuje, że od 10 lutego br. na budowie pracuje specjalistka ds. BHP. W kontaktach ze społeczeństwem  nie pojawiły jakiekolwiek  problemy. 

              Czasowe zaawansowanie na budowie liczone od podpisania kontraktu do upłynięcia czasu na ukończenie wynosi 46 proc.   

Raport Wykonawcy za marzec 2014 r.

7 kwietnia Wykonawca czyli Konsorcjum Integral – Erbud –Introl,  Inżynier Kontraktu Grontmij Sp. z o.o. i Zamawiający MZGOK Sp. z o.o. podsumowali miniony miesiąc marzec i dokonali oceny stanu zaawansowania budowy.

W ocenie postępu prac projektowych w odniesieniu do Harmonogramu utrzymywana jest koordynacja i rytm pracy na budowie. Formuła „Zaprojektuj i wybuduj” sprawdza się  w przestrzeni projektowania i realizacyjnej. Potwierdza to opublikowana w Raporcie informacja o postępie robót, prac i działań w pierwszych miesiącach bieżącego roku. Wykonawca w Raporcie przedstawia projekty wykonawcze przekazane do Inżyniera Kontraktu w marcu br. jak również projekty zatwierdzone przez Inżyniera. Do Raportu dołączone są  protokoły odbiorów poszczególnych fragmentów obiektów technicznych i technologicznych. Podobnie jak projektanci także wykonawcy dokonują korekt wykonawczych elementów konstrukcyjnych, co ułatwia postęp prac na budowie. Pewnym problemem jest sygnalizowana od  stycznia br. Decyzja Marszałka odmawiająca wydania Wykonawcy pozwolenia prawnego na odprowadzenie nadmiaru wód ze zbiornika p.poż. Projektanci, uwzględniając zgłoszone uwagi przeprojektowali zbiornik tak, aby rozwiązanie nie wzbudzało żadnych wątpliwości.

W marcu wykonane zostały następujące  roboty budowlane: wykonane zostały kotwy gruntowe wraz z ich napięciem. Wykonano wykop bunkra do poziomu docelowego; wykonano chudy beton pod płytą denną bunkra; wykonano prace zbrojarskie w obrębie płyty bunkra; wykonano pale pod Główny Budynek Technologiczny oraz pod skraplaczem; zabetonowano I i II część płyty fundamentowej Głównego Budynku Technologicznego; wykonano sieci kanalizacji deszczowej; rozpoczęto przygotowania szalunków ścian budynku instalacji pomocniczych; wykonano prace zbrojarskie w obrębie płyty kotłowni; rozpoczęto prace zbrojarskie w obrębie płyty bunkra; rozpoczęto prace ziemne w obrębie budynku waloryzacji i placu żużla; przeprowadzono próbę obciążeniową pali testowych.  Warto podkreślić iż w niemal miesiąc od poprzedniego Raportu widok na budowie jest radykalnie inny. Niemal każdego dnia wyrastają fragmenty obiektów naziemnych i elementy dużych konstrukcji.

Wykonawca korzystając z bardzo dobrych warunków atmosferycznych, chcąc utrzymać tempo zwarte w harmonogramie wprowadził pracę dwuzmianową, zwiększa zatrudnienie tak, by w pełni zachować koordynację pracy na budowie. W Raporcie wykazano listę osób działających po stronie wykonawcy i podwykonawców pracujących w marcu na budowie. Protokół Inspekcji Dostaw pokazuje, że spływają one zgodnie z projektem i harmonogramem.  Protokoły odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu pokazują, że tempo jest właściwe a jakość nie budzi zastrzeżeń.

Nadal z budowy płyną pozytywne informacje w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, o braku zagrożeń dla środowiska.

Raport Wykonawcy za luty 2014 r.

            7 marca na comiesięcznym spotkaniu Wykonawcy, Projektantów, Zamawiającego i Inżyniera Kontraktu podsumowano okres od 1 do 28 lutego br. na budowie Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Koninie. Jak zawsze wiele miejsca zajęło projektowanie poszczególnych obiektów jak też rzeczowy zakres dokumentacji wykonawczych poszczególnych części obiektu. Podstawowe obiekty kubaturowe i technologiczne zostały już całkowicie zaprojektowane. W niektórych szczegółowych zakresach przejście do projektowania pakietowego pozwala na płynne prowadzenie prac na budowie. W kilku kwestiach zdecydowano o podjęciu działań naprawczych polegających na zintensyfikowaniu prac projektowych. Dotyczy to m.in. projektu wykonawczego segmentu sieci ciepłowniczej, projektu wykonawczego wyprowadzenia mocy elektrycznej, projektu wykonawczego instalacji oczyszczania ścieków.

            Podczas raportowania miesięcznego wykazano dokumentacje projektowe przekazane w lutym Inżynierowi Kontraktu, w tym projekty wykonawcze; dokumentacje projektowe zatwierdzone przez Inżyniera Kontraktu bądź zatwierdzone z uwagami a także nieliczne projekty wykonawcze odrzucone przez Inżyniera i przekazane do uzupełnień bądź zmian. W związku z podjęciem  w styczniu br. przez Marszałka Województwa decyzji odmawiającej wydania Decyzji odmawiającej pozwolenia wodno – prawnego na szczególne korzystanie z wód obejmujących wprowadzenie ścieków przemysłowych do ziemi – rowu na działce nr. ewid. 1439 Gosławice. Wykonawca 25 lutego przekazał do Inżyniera oraz Inwestora propozycję rozwiązania tego problemu. Wykonawca poinformował, że w okresie sprawozdawczym: zakończono wykonywanie pali pod pilastrami ścian budynku bunkra oraz fundamentów turbiny; zakończono prace związane z wykonywaniem przekładki sieci kanalizacyjnej sanitarnej łącznie z próbą szczelności; zakończono wykonywanie wykopu do poziomu wykonywania kotew; zakończono prace związane z wykonywaniem kotew  gruntowych; wykonano fundamenty pod kolejny żuraw, zakończono prace rozbiórkowe istniejących obiektów; zakończono też odcinki kanalizacji podposadzkowej w budynku głównym. 

            Od strony bezpieczeństwa i higieny pracy Wykonawca podkreśla, że do tej pory nie odnotowano wypadków ani innych zdarzeń w szczególności dotyczących ochrony środowiska. Przyjęto modyfikacje harmonogramów projektowych i wykonawczych oraz plan płatności.

Raport Wykonawcy za styczeń 2014 r. 

        7 lutego Konsorcjum Wykonawców Integral – Erbud – Introl z udziałem Inżyniera Kontraktu, Zamawiającego, Pełnomocnika ds. Realizacji  Projektu, Kierownika Jednostki Realizującej Projekt oraz innych uczestników realizujących inwestycję podsumowało okres od 1 do 31 stycznia 2014. Jak zawsze oceniono postęp prac projektowych i wykonawczych w odniesieniu do harmonogramu. Uzyskano warunki przyłączenia do sieci ciepłowniczej, w przypadku sieci energetycznej trwa oczekiwanie na ostateczną weryfikację warunków. Nie bez znaczenia dla postępu prac na budowie były mroźne i śnieżne dni stycznia. Jednak w przypadku spływu dokumentacji poszczególnych segmentów ZTUOK nie miały one większego znaczenia. Ostatecznie Projekt Wstępny po 5 rewizji został zaakceptowany  przez Inżyniera Kontraktu z uwagami. Trwa analiza sytuacji związanej z odmowną decyzją marszałka Województwa Wielkopolskiego w sprawie pozwolenia wodno-prawnego na szczególne korzystanie z wód obejmujących wprowadzanie ścieków przemysłowych zawierających substancje szczególnie szkodliwe dla środowiska wodnego do ziemi – rowu zlokalizowanego na działce obrębu Gosławice.

            Rozstrzygnięty został zakres palowania pod główne segmenty obiektu. Trwa wykonywanie przez firmę Franki SK Sp. z o.o pali nowej generacji typu Franki pod turbozespół. W okresie sprawozdawczym zakończono wykonywanie pali pod ściany wypustowe bunkra odpadów oraz przygotowano platformę roboczą dla palownicy  w obrębie fundamentu turbiny. Ponadto trwały prace związane z wykonywaniem instalacji podposadzkowej w obrębie głównego budynku technologicznego. 24 stycznia Wykonawca przedłożył Inżynierowi Kontraktu zaktualizowany Harmonogram Robót, który jest weryfikowany.

            Uczestnicy narady podsumowującej zostali poinformowani o realizacji zamówień i spływie dostaw maszyn i urządzeń do budowanego obiektu – Zakład Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Koninie. Jak zawsze dokonali szczegółowego przeglądu składów osobowych Wykonawcy i podwykonawców. Na budowie zaangażowanych było łącznie 150 pracowników, w tym 69 z grupy Wykonawców i 81 z grupy Podwykonawców. Nie odnotowano żadnych wypadków na budowie oraz nie stwierdzono zagrożeń bhp i środowiska.

Raport Wykonawcy za grudzień 2013 r.

            Konsorcjum Integral – Erbud – Introl ostatni miesiąc prac na budowie Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Koninie podsumowało 7 stycznia 2014. Oczywiście z udziałem projektantów, Inżyniera Kontraktu i Zamawiającego. Ponieważ obowiązuje formuła „Zaprojektuj i wybuduj” projektanci zintensyfikowali prace nad projektami wykonawczymi. Po podzieleniu całości dokumentacji na 30 części, niektóre z nich dzielone są na pakiety, by precyzyjniej można było prowadzić prace. Poinformowano, że zakończone zostały projekty: robót ziemnych wszystkich budynków; elementów paleniska i kotła; kanałów spalin i powietrza; zabudowy instalacji oczyszczania i odprowadzenia spalin oraz systemy odzysku ciepła ze spalin; zespołu magazynowania i podawania reagentów; instalacji magazynowania i zasilania ZTUOK olejem opałowym lekkim; systemu SNCR; instalacji sprężonego powietrza oraz projekt wykonawczy kotła pomocniczego. Ukończone też zostały projekty wykonawcze wszystkich budynków, a także m.in. palowania oraz monitoringu wód podziemnych.

            Z uwagi   na okres świąteczno – noworoczny oraz na planowanie wykonania dalszych ekspertyz geotechnicznych, zweryfikowano planowane terminy złożenia niektórych pakietów dokumentacji projektowych do Inżyniera Kontraktu do 10 lutego 2014 r.

            Nadal przez grudzień kompletowano ekipy wykonawcze poszczególnych segmentów budowy. Wykonawca podkreślił, że dotychczas  prace prowadzone są bezpiecznie zarówno dla ludzi jak i ochrony środowiska.

             Do Raportu Wykonawcy dołączono „Harmonogram postępu prac” oraz „Plan płatności”.

 

Raport Wykonawcy za  listopad 2013 r.

            Konsorcjum Integral – Erbud – Introl z udziałem projektantów, Inżyniera Kontraktu i Zamawiającego 6 grudnia podsumowało postęp prac i działań od 1 do 30 listopada 2013 roku. W kilka dni po wydaniu przez Prezydenta Konina pozwolenia na budowę z 28 października – już 31. 10. 2013 r.  nastąpiło protokołem przekazanie wykonawcy  placu budowy ze wskazaną datą rozpoczęcia robót na dzień 3 listopada 2013 r. Wzrosło tempo przygotowania i organizacji zaplecza budowy. Prace ziemne, przygotowanie infrastruktury, montaż żurawi budowlanych pozwoliły Wykonawcy ogłosić pod koniec miesiąca zakończenie prac związanych z przygotowaniem zaplecza budowy. Istotnym jest podział całej dokumentacji wykonawczej na 30 pakietów, co uczyniło ją przejrzystszą i pozwalającą na prowadzenie dalszych  prac według precyzyjnego harmonogramu. Stwierdzono na wstępie fazy realizacyjnej konieczność intensyfikacji działań w niektórych segmentach. Pozwala to jednak na stwierdzenie Wykonawcy iż postęp Robót przebiega zgodnie z harmonogramem. Istotnym jest zwiększanie ilości osób pracujących na budowie oraz podpisywanie kolejnych umów z podwykonawcami, w tym wielu z Konina i regionu.

 

Symboliczne wbicie łopaty.

21 listopada na placu budowy Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Koninie odbyło się symboliczne wbicie łopaty pod roboty budowlano – montażowe. Choć one rozpoczęły się 3 listopada, w kilka dni po wydaniu przez Prezydenta Konina pozwolenia na budowę w dniu 28 października, to znaczenie tego aktu trudno przecenić. Licznie zgromadzone lokalne i regionalne media odnotowały ten fakt zgodnie informując, że rozpoczęła się w Koninie najbardziej kosztowna inwestycja w dziejach miasta. Przypomnijmy, że koszt budowy to ponad 381 mln. zł brutto a realizowana jest ona z funduszy Unii Europejskiej – 154 500 mln zł,  pożyczki z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – 145 115 mln. zł. oraz wkładu własnego – ok. 11 mln.zł.  

 

Raport Wykonawcy za październik 2013r.

13 listopada 2013 r. Wykonawcy Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych spotkali się na kolejnej naradzie technicznej podczas której zaprezentowany został  Raport miesięczny za październik 2013 r. Omówiono postęp prac i sprawy techniczne. Uwagi wygłosili:  Inżynier Kontraktu, Zamawiający i Wykonawca do realizacji projektu. Wykonawca przedstawił postęp prac w odniesieniu do harmonogramu. Do poszczególnych etapów budowy przedstawiono skorygowane, planowane daty zakończenia.  Wykonawca zaznaczył, że nastąpiło zintensyfikowanie prac związanych z projektami wykonawczymi, a także że stworzono grupę zadaniową w celu koordynacji działań członków Konsorcjum. Postęp robót oceniono jako przyspieszony w stosunku do harmonogramu oraz nie wskazano żadnych zagrożeń dla postępu prac. Zamawiający odniósł się do deklaracji Wykonawcy i zapewnił o precyzyjnej kontroli harmonogramu budowy. 

Termin następnego spotkania wyznaczono  na 11 grudnia 2013 r.     

 

Wystartowała budowa spalarni.

3 listopada 2013 roku Wykonawca – Konsorcjum Firm Integral –Erbud – Introl rozpoczął roboty budowlano – montażowe Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Koninie. Sprawne przygotowanie wszelkich ekspertyz, zgód i decyzji pozwoliło na wcześniejsze niż przewidywał harmonogram przystąpienie do prac. Zgodnie z  ustaleniami Wykonawca  ma na ukończenie budowy 37 miesięcy od dnia zawarcia Kontraktu tj. do 21 grudnia 2015 roku.

 

Przekazanie Wykonawcy terenu  budowy Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych.

31 października 2013 roku Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej w Koninie Sp. z o.o. jako Zamawiający, protokołem przekazał Wykonawcy Konsorcjum firm Intergral – Erbud – Introl przy udziale Inżyniera Kontraktu Grontmij Polska Sp. z o.o. teren budowy wraz z umowami, dokumentacjami, w tym Decyzją nr 256 o pozwoleniu na budowę podpisaną przez Prezydenta Konina w dniu 28 października 2013 r. oraz wszelkimi pozwoleniami i mediami. Wykonawca otrzymał też wydany przez Urząd Miejski dziennik budowy nr 211 z dnia 29 października br.  

3 listopada 2013 r. Wykonawca rozpoczął roboty budowlano – montażowe. W protokole przekazania  określono też czas na ukończenie budowy: 37 miesięcy do 21 grudnia 2015 r. 

 

Na chwilę przed pozwoleniem na budowę. Raport Wykonawcy za wrzesień 2013 r.

16 października 2013 roku na kolejnej naradzie koordynacyjnej spotkali się przedstawiciele Inwestora, Konsorcjum wykonawców, projektanci i  Inżyniera Kontraktu. Jak zawsze omówiono realizację ustaleń z poprzedniej narady a dotyczących m.in. projektów wykonawczych, realizacji bunkra żużla, wyłączenia z pozwolenia na budowę sieci wodno – kanalizacyjnej oraz szóstej rewizji projektu wstępnego. Zaprezentowano raport miesięczny za wrzesień 2013 r., omówiono postęp prac. Zatwierdzono też podwykonawców, dostawców materiałów i urządzeń. Zamawiający zgłosił swoje uwagi do realizacji projektu podkreślając, że następne spotkanie koordynacyjne podsumowujące dokonania października odbędzie się 13 listopada a więc już po wydaniu przez Prezydenta Konina pozwolenia na budowę, podpisanego w dniu 28 października 2013 r.    

 

Rozprawa administracyjna

W sali sesyjnej konińskiego Ratusza 9 października 2013 r. o godzinie 12.00 rozpoczęła się, zorganizowana przez Urząd Miasta Konina otwarta dla społeczeństwa rozprawa administracyjna w ramach przeprowadzonej ponownej oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia : budowa Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Koninie. Raport zaprezentowali przedstawiciele Projektanta – ILF CONSULTING ENGINEERS Polska Sp. z o.o. z Warszawy i firmy eksperckiej– Małopolskie Biuro Konsultingowo-Marketingowe Ochrona Środowiska s.c. Danuta i Konrad Turzańscy z Zelkowa. (prezentacja).

W trakcie rozprawy nie wniesiono uwag i wniosków w zakresie oddziaływania inwestycji na środowisko.

PREZENTACJA

 

Kiedy pozwolenie na budowę?

Raport Wykonawcy za sierpień 2013r.

Spotkanie podsumowujące Raport Miesięczny za sierpień, które odbyło się 11 września 2013r. w siedzibie Wykonawcy – Konsorcjum Integral-Erbud-Introl poświęcone było omówieniu działań wykonanych w sierpniu, planowanych prac na wrzesień oraz analizie postępowania związanego z wydaniem pozwolenia na budowę. Wniosek o wydanie pozwolenia na budowę został złożony w Urzędzie Miasta Konina 26 czerwca 2013 r. Obecnie trwa wymagana prawem procedura oceny ponownego Raportu Oddziaływania na Środowisko, prowadzona przez Regionalnego Dyrektora ds. Ochrony Środowiska w Poznaniu. Ocena polega na sprawdzeniu czy przedłożony projekt ZTUOK spełnia wymagania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach nr 13 wydanej przez Prezydenta Miasta Konina 17.07.2010 r. Po przekazaniu przez Wykonawcę Raportu odpowiedzi na pytania RDOŚ spodziewany termin zakończenia tej oceny przewidziany jest na 18 września 2013 r. Po wydaniu postanowienia przez RDOŚ rozpocznie się kolejny etap procedury polegający na wyłożeniu do publicznej wiadomości projektu budowlanego wraz z ponownym raportem oddziaływania na środowisko.

 

Zgodnie z przyjętym harmonogramem termin uzyskania pozwolenia na budowę nie jest zagrożony pomimo przedłużającego się postępowania w RDOŚ.

Wykonawca rozpoczął wykonywanie projektów wykonawczych i przedstawi szczegółowy harmonogram przedkładania ich do akceptacji Inzynierowi Kontraktu. Do uzgodnień pozostały sprawy techniczne związane z  bunkrem żużla, transportem żużla, lokalizacją zbiorników na odcieki z ewentualnej akcji gaśniczej oraz projektem sieci wodno – kanalizacyjnej wyłączonej do odrębnego postępowania administracyjnego. Tym tematom zostaną poświęcone robocze narady Wykonawcy, projektantów i Inżyniera Kontraktu. Planowany termin przedłożenia projektów wykonawczych to październik 2013 r.

Kolejne spotkanie wyznaczone zostało na 09.10.2013r.

Ważna decyzja Marszałka Województwa dla budowy konińskiej Spalarni.

23 sierpnia wpłynęła do Miejskiego Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi Decyzja,  która orzeka o zatwierdzeniu „Projektu robót geologicznych na wykonanie  otworów obserwacyjnych dla monitoringu lokalnego wód podziemnych projektowanego Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych (ZTUOK) w Koninie –  Malińcu przy ul. Sulańskiej.

Wykonanie na działce, na której powstanie Zakład trzech otworów obserwacyjnych o głębokości 11, 13 i 14 metrów; wykonanie obserwacji i badań terenowych; wykonanie badań fizyko – chemicznych pobranych prób wody; opracowanie innej dokumentacji geologicznej w związku z wykonywaniem prac geologicznych niekończących się ustaleniem zasobów wód podziemnych. Projekt  został zatwierdzony do dnia 31 grudnia 2017 r.

Wcześniej, bo 1 sierpnia 2013 r. Prezydent Konina pozytywnie odpowiedział na pismo Marszałka w sprawie zaopiniowania planowanego zatwierdzenia „Uporządkowanie gospodarki odpadami na terenie subregionu konińskiego”

 

Spotkanie koordynacyjne Wykonawców  

Dwadzieścia jeden osób reprezentujących 8 sierpnia 2013 r. uczestniczyło w spotkaniu koordynacyjnym na którym zaprezentowano Raport miesięczny za lipiec 2013 r. Przedstawiciele Zamawiającego (MZGOK), Wykonawców – Integral – u, Erbud – u, Introl – u, ILF – Projektanta i Grontmij – a – Inżyniera Kontraktu wysłuchali Wykonawcy, który zaprezentował stan prac projektowych na dzień 31 lipca br. 

W części szczegółowej  mówiono  o uwagach Inżyniera Kontraktu Projektu Wstępnego. Odniesiono się też do Transportu odpadów z sortowni do spalarni, Bram otworów zasypowych do bunkra i Technologii stabilizacji i zestalania odpadów poprocesowych

Spotkanie koordynacyjne zwołał Dariusz Kobielarz i je prowadził.  Ustalono termin  kolejnego spotkania na 11 września 2013 r.  

 

Przygotowanie placu budowy. Raport Wykonawcy za czerwiec 2013 r.

    W okresie, którego dotyczył raport nastąpiło wiele kluczowych działań. 26 czerwca 2013 r. złożony został wniosek o pozwolenie na budowę wraz z Projektem Budowlanym i Raportem Oddziaływania na środowisko. Rozpoczęła się procedura administracyjna. Do czasu uzyskania uprawomocnionego pozwolenia na budowę Wykonawca nie przewiduje żadnych zmian w Harmonogramie robót.

Firma MARTIN -podwykonawca Konsorcjum odpowiedzialny za technologiczną część spalarni przedstawiła rozwiązania techniczne dotyczące palników olejowych firmy Petrokraft, które zamierza zainstalować w kotle. Wykonawca poinformował, że pełna dokumentacja dotycząca palników olejowych zostanie przedstawiona do akceptacji Inżynierowi Kontraktu i Zamawiającemu, zgodnie z procedurą zatwierdzania materiałów i urządzeń opisaną w pkt. 2.18.14.PFU.

Inżynier Kontraktu podkreślił, że w dalszych pracach nad projektem należy zwrócić uwagę na rozwiązanie odnoszące się do transportu odpadów z sortowni (pozostałości po sortowaniu) do spalarni, które zgodnie z wymaganiami PFU i decyzją Zamawiającego odbywać się będzie transportem kołowym. Na kolejnym spotkaniu Wykonawca zaprezentuje to rozwiązanie wraz z informacją jaki dodatkowy sprzęt mobilny zapewni dla prawidłowej realizacji tego zadania.

Przedyskutowano również szczegółowość Projektu Wykonawczego jaki obecnie przygotowuje Wykonawca. Podstawową zasadą tego opracowania jest spełnienie wszystkich wymagań kontraktowych.

Wykonawca poinformował o pełnej gotowości do dalszych prac. W końcu czerwca przystąpił do zainstalowania kontenerów przeznaczonych na biuro budowy. Swoje miejsce zajmą w nim przedstawiciele wszystkich konsorcjantów i Inżyniera Kontraktu. Prace zrealizowano bardzo sprawnie i narada robocza podsumowująca miesięczny raport za czerwiec odbyła się 10 lipca 2013r. już w sali konferencyjnej Konsorcjum, a nie jak dotychczas gościnnie w sali  MZGOK sp. z o.o. w Koninie.

Następna narada odbędzie się 07.08.2013r.

 

MARTIN Gmbh przedstawił projekty systemu transportującego popiół oraz układu pomp wody zasilającej. Raport Wykonawcy za maj 2013 r.

Kolejna narada podsumowująca Raport Wykonawcy z realizacji Kontraktu „Projektowanie i budowa Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów w Koninie” odbyła się 13.06.2013 r. w siedzibie MZGOK sp. z o.o. Obejmowała okres od 1 do 30 maja 2013r.

Konsorcjum przedstawiło prezentację stanowiącą sprawozdanie z zaawansowania prac w odniesieniu do zatwierdzonego 28 marca br. harmonogramu rzeczowego.

Firma MARTIN, podwykonawca Konsorcjum odpowiedzialny za technologiczną część spalarni zapoznał zebranych z projektem systemu transportującego popiół spod lejów popiołowych kotła oraz projekt układu pomp wody zasilającej. W toku dyskusji przeanalizowano  zgodność projektu z wymaganiami Programu Funkcjonalno-Użytkowego, aby proponowane rozwiązanie spełniało wszystkie zawarte w nim wymagania.

Po wysłuchaniu uwag Inżyniera Kontraktu do przedstawionej rewizji 03 Projektu Wstępnego z dnia 27.05.2013r. oraz Projektu Budowlanego z dnia 29.05.2013 r. i Raportu Oddziaływania na Środowisko ustalono, że uwagi te zostaną przeanalizowane i niezbędne poprawki naniesione w tych dokumentach, aby w możliwie krótkim czasie złożyć w Urzędzie Miejskim wniosek o pozwolenie na budowę.

Następne spotkanie wyznaczone zostało na 10.07.2013 r.

 

Dyskusja o projekcie wstępnym i budowlanym. Raport Wykonawcy za kwiecień 2013 r.

O Projekcie Wstępnym i Projekcie Budowlanym dyskutowano w siedzibie MZGOK sp. z o.o. 15 maja 2013 r. na roboczej naradzie podsumowującej kwietniowy Raport Miesięczny.

Po przeanalizowaniu przez Inżyniera Kontraktu Projektu Wstępnego rev.02 zaprezentowano i omówiono zgłoszone uwagi. Do 25.05.2013r. zostaną przedstawione Wykonawcy przez IK na piśmie. Inżynier Kontraktu zaproponował, aby dla usprawnienia procesu zatwierdzenia projektu zorganizować dodatkowe spotkanie w celu weryfikacji naniesionych zmian.

Projekt Budowlany zgodnie z deklaracją Wykonawcy zostanie przedłożony Inżynierowi Kontraktu w 4 egzemplarzach, aby sprawnie przebiegały prace związane z jego analizą prowadzoną przez specjalistów różnych branż.

Zamawiający i Inżynier Kontraktu wskazali na konieczność poprawy koordynacji prac w ramach Konsorcjum. W tej sprawie Prezes zaproponował spotkanie Prezesów firm wchodzących w skład konsorcjum, które odbędzie się w najbliższym możliwym czasie odpowiednim dla wszystkich partnerów.

Kolejne spotkanie odbędzie się 13.06.2013 r.

 

Spotkanie podsumowujące. Raport Wykonawcy za marzec 2013 r. (prezentacja)

Zgodnie z Kontraktem Wykonawca 5 kwietnia 2013 r. przedłożył miesięczny raport z realizacji zadania „Projektowanie i budowa Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów w Koninie”.

W siedzibie MZGOK sp. z o.o. 11 kwietnia 2013 r. odbyło się kolejne spotkanie zorganizowane przez Wykonawcę z  udziałem Inżyniera Kontraktu i Zamawiającego.

Członkowie Konsorcjum przedstawili prezentację stanowiącą sprawozdanie z zaawansowania prac.

Prace przebiegają zgodnie z zatwierdzonym 28 marca br. harmonogramem rzeczowym.

Integral GmbH jest zaawansowany w projektowaniu kotła i systemu oczyszczania spalin. Na podstawie potwierdzonego wykazu parametrów jakie osiągnięte będą w instalacji spalania odpadów, 9.04.2013r Zamawiający zaakceptował firmę Martin jako podwykonawcę technologicznej części projektu. Przedstawiciele firmy Martin zaprezentowali projektowaną instalację oraz udzielali odpowiedzi na pytania Inżyniera Kontraktu.

Introl S.A. złożył niezbędne dokumenty w Energa Operator i MPEC w celu uzyskania warunków przyłączenia do sieci energetycznej i cieplnej. Trwają procedury związane z ich uzyskaniem. 12 marca br. Zamawiający zaakceptował wydzielenie z projektu budowlanego ZTUOK projektów zewnętrznych  sieci: ciepłowniczej i elektroenergetycznej. Na spotkaniu Introl wstępnie przedstawił projekt turbozespołu i chłodni suchej.

Erbud S.A.- wydane zostały warunki przyłączenia do sieci wodociągowej. Trwa postępowanie administracyjne dotyczące zatwierdzenia robót geologicznych, które zakończy się 30 kwietnia 2013 r. Projekt Wstępny zostanie przedłożony 12 kwietnia br. po uwzględnieniu uwag Inżyniera Kontraktu sformułowanych 6.03.2013 r. Przystąpiono do prac projektowych w zakresie przygotowania dokumentów do wystąpienia o pozwolenie na budowę.

Zaprezentowany został  Harmonogram płatności.

Trwają prace związane z opracowaniem ponownej oceny oddziaływania na środowisko oraz działalność koordynacyjna eksperta ds. ochrony środowiska, którego zadaniem jest m.in. dbałość o dochowanie wszystkich parametrów, na etapie projektowania, określonych w Decyzji Środowiskowej nr 13 z dnia 19.07.2010r.

Ustalenia narady:

  1. W siedzibie Inżyniera Kontraktu w Poznaniu 18 kwietnia 2013 r. Wykonawca zaprezentuje Projekt Wstępny. W ciągu 21 dni od złożenia Projektu Wstępnego IK odniesie się do dokumentu i przedstawi rekomendację Zamawiającemu.
  2. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu polisy ubezpieczeniowe wynikające z Klauzuli 18 umowy w terminie 14 dni.
  3. Szczególną uwagę należy zwrócić na sprawne i skuteczne koordynowanie prac projektowych realizowanych przez poszczególnych konsorcjantów.
  4. Kolejne spotkanie odbędzie się 15 maja br. po przedstawieniu przez Wykonawcę Raportu Miesięcznego.

 

Podsumowanie Raportu Wykonawcy za luty 2013 r.

Plan zagospodarowania terenu był pierwszym punktem spotkania 14 marca podsumowującego Raport Wykonawcy z dnia 7 marca 2013. Omawiano m.in  rozmieszczenie poszczególnych elementów zakładu i funkcjonowanie  węzłów technologicznych. Zamawiający przedstawił swoje oczekiwania dotyczące PZT.

Przedstawiciele firmy Martin zaprezentowali profil działalności oraz organizację firmy Martin GmbH Umwelt-Und Energietechnik. Zaprezentowali  swoje dotychczas zrealizowane inwestycje.  Zwrócili też uwagę, że firma Martin w dalszym ciągu  nie została zatwierdzona jako podwykonawca odpowiedzialny za dostawę i montaż rusztu z instalacjami z nim związanymi oraz kotła. Firma Martin niezwłocznie przedłoży wymagane przez IK dokumenty potwierdzające zachowanie parametrów zadeklarowanych w ofercie Konsorcjum.

Prezes MZGOK w Koninie przedstawił uwagi Zamawiającego do dotychczasowego stanu realizacji projektu. podnosząc konieczność sprawniejszego koordynowania prac projektowych.

Omówiono również uwagi do projektu harmonogramu z dnia 25 lutego. Uwzględniając je Wykonawca powinien dostarczyć szczegółowy harmonogram robót i planu płatności. do 28 marca 2013 r.

Inżynier kontraktu zaprezentował uwagi do przedłożonego materiału – wersji roboczej Projektu Wstępnego, które należy uwzględnić  w dalszych pracach.

Kolejne spotkanie odbędzie się 11  kwietnia br.

 

Kolejna narada robocza w sprawie realizacji Projektu

Zgodnie z harmonogramem Wykonawca dnia 7 lutego przedłożył miesięczny raport z realizacji zadania „Projektowanie i budowa Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów w Koninie”.

W siedzibie MZGOK sp. z o.o. w dniu 14 lutego odbyło się kolejne spotkanie zorganizowane przez Wykonawcę z udziałem Inżyniera Kontraktu i Zamawiającego.

Pełnomocnik Konsorcjum przedstawił schemat organizacyjny uwzględniający zakres prac i wzajemne relacje w ramach Konsorcjum.

Członkowie Konsorcjum zdali sprawozdanie z zaawansowania prac projektowych.

Firma ILF kończy opracowanie projektu wstępnego. Zaakceptowane dokumenty zostaną przekazane do dnia 22 lutego 2013 r.

Integral jest zaawansowany w projektowaniu części technologicznej i w kolejnym tygodniu potwierdzi wykaz parametrów jakie osiągnięte będą w instalacji spalania odpadów.

Introl, nawiązał współpracę z właścicielami przyłączy w zakresie wyprowadzenia mocy cieplnej i elektrycznej i po uzyskaniu aprobaty ze strony Inżyniera Kontraktu i Zamawiającego kontynuuje prace projektowe w tym zakresie.

Złożone zostały wnioski o warunki przyłączenia do sieci ciepłowniczej oraz zaopatrzenia w wodę części socjalnej, przygotowywany jest wniosek o warunki przyłączenia do sieci energetycznej i wyprowadzenie mocy. Rozpoczął również prace Ekspert ds. ochrony środowiska, którego zadaniem jest m.in. dbałość o dochowanie wszystkich parametrów, na etapie projektowania, określonych w Decyzji Środowiskowej nr 13 z dnia 19.07.2010 r.

Ustalenia narady:

Inżynier Kontraktu zwrócił uwagę na konieczność przyspieszenia przepływu dokumentów pomiędzy Wykonawcą, Inżynierem Kontraktu i Zamawiającym.

W kolejnym tygodniu tj. do dnia 22 lutego 2013 r. Wykonawca przedstawi aktualizację harmonogramu rzeczowego i harmonogramu płatności uwzględniając planowane działania.

Kolejne spotkanie odbędzie się 14 marca 2013 r. po przedstawieniu przez Wykonawcę Raportu Miesięcznego.

 

Pierwsza narada robocza w sprawie realizacji Projektu

W siedzibie MZGOK sp. z o.o. w dniu 8 stycznia odbyło się pierwsze spotkanie zorganizowane przez Inżyniera Kontraktu z Wykonawcą i Zamawiającym, dotyczące realizacji Kontraktu „Projektowanie i budowa Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów w Koninie”.

W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Zamawiającego, Inżyniera Kontraktu -Grontmij Polska sp. z o.o., Konsorcjum INTEGRAL- ERBUD-INTROL oraz  ILF Consulting Engineers Polska sp. z o.o., którą Konsorcjum zamierza zatrudnić jako podwykonawcę części prac projektowych.

Tematem spotkania było omówienie podstawowych procedur kontraktowych, organizacja procesu projektowego, wymagania dotyczące oznakowania dokumentów oraz zagadnienia techniczne wskazane przez Inżyniera Kontraktu, na które należy zwrócić szczególną uwagę w procesie przygotowania projektu wstępnego.

Zaprezentowany został schemat postępowania, zgodny z FIDIC, dotyczący programowania, raportowania, wnioskowania o płatność, planu zapewnienia jakości, przepływu informacji i dokumentów Wykonawcy.

Wykonawca przedstawił harmonogram, który podlega sprawdzeniu przez Inżyniera Kontraktu oraz zatwierdzeniu przez Zamawiającego.

Kolejne spotkanie odbędzie się w pierwszej połowie lutego 2013 r. po przedstawieniu przez Wykonawcę Raportu Miesięcznego.

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego
Infrastruktura i Środowisko