Miło nam poinformować, że w dniu 17-stego lipca 2015 roku doszło na terenie budowy ZTUOK w Koninie do podpisania umowy sprzedaży ciepła pomiędzy MZGOK sp. z o.o i MPEC sp. z o.o.
Uczestnicy:
Józef Nowicki Prezydent Miasta Konina
Jan Skalski Prezes Zarządu Miejskiego Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi sp. z o.o.
Stanisław Jarecki Prezes Zarządu Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej sp. z o.o.
Przedstawiciele Wykonawcy: Dariusz Kobielarz – Dyrektor Biura Konsorcjum – Erbud, Hubert Pischinger, Andreas Bugala, – Integral, Marcin Żurek – Introl
Przedstawiciele MPEC sp. z o.o. – Adam Strakowski – Dyrektor techniczny, Maria Górska – Dyrektor finansowo-ekonomiczny
Przedstawiciele MZGOK sp. z o.o. Ryszard Dyka – Przewodniczący Rady Nadzorczej, Elżbieta Streker-Dembińska – Kierownik JRP, Andrzej Drewniak – Pełnomocnik ds. Realizacji Projektu, Szymon Kocioruba – Dyrektor techniczny MZGOK sp. z o.o.
Przedstawiciele Inżyniera Kontraktu – Ryszard Chruściński, Paulina Rachuba
ZTUOK w Koninie jest kluczowym zadaniem realizowanym w ramach projektu „Uporządkowanie gospodarki odpadami komunalnymi na terenie subregionu konińskiego” współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności UE. Budowany Zakład obejmuje swoim działaniem teren 36 gmin o łącznej populacji 370 tys. mieszkańców.
Zadaniem Zakładu jest termiczne unieszkodliwienie odpadów kwalifikowane jako odzysk. Rocznie metodą termiczną przekształcane będzie 94 tys. ton odpadów komunalnych, a w wyniku tego procesu wyprodukowane zostanie około 120 tys. GJ energii cieplnej oraz 47 tys. MWh energii elektrycznej.
Wykonawcą inwestycji jest Konsorcjum Integral-Erbud-Introl, a nadzór sprawuje Inżynier Kontraktu – Grontmij Polska sp. z o.o.
Konsorcjum dotychczas zatrudniło na budowie 51 własnych pracowników, a przy realizacji projektowania i budowy zaangażowanych zostało 112 podwykonawców i ponad 40 dostawców. Na budowie średnio pracuje codziennie około 230 osób.
Prace budowlano-montażowe realizowane są zgodnie z przyjętym harmonogramem.
Ważniejsze daty realizacji budowy
– Rozpoczęcie robót budowlano-montażowych 03.11.2013
– Rozpoczęcie montażu kotła 02.06.2014
– Rozpoczęcie montażu turbiny 02.12.2014
– Pierwsza próba ciśnieniowa kotła 14.02.2015
– Rozpoczęcie prób 11.05.2015
– Odbiór GPO (wyprowadzenie mocy do sieci 110 kV) 06.07.2015
– Podłączenie do sieci ciepłowniczej 22.07.2015
– Gotowość do pracy wyszkolonej obsługi ZTUOK 10.08.2015
– Planowany termin wydania pozwolenia na użytkowanie 09.10.2015
– Ruch próbny 16.10.2015
– Przekazanie przez Wykonawcę ZTUOK Zamawiającemu 21.12.2015
Zaawansowanie czasowe i finansowe
85% Zaawansowanie Czasowe liczone od podpisania Kontraktu nr KWZ.POIiŚ.431-4/2012do upłynięcia Czasu na Ukończenie
78% Zawansowanie Czasowe na realizację robót liczone od momentu wydania decyzji pozwolenia na budowę do upłynięcia Czasu na Ukończenie
62% Zaawansowanie Finansowe – procentowa wartość Przejściowych Świadectw Płatności w stosunku do Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej. Wypłacono Wykonawcy 183 481 783,21 PLNJest to kwota kosztów kwalifikowanych poświadczona przez Inżyniera Kontraktu w w PŚP
97% Zaawansowanie Wykonania Projektów – procentowa wartość wykonanych prac projektowych, zgodnie z harmonogramem wykonawcy – wersja 8 rew. 0
95% Zaawansowanie Rzeczowe –Roboty Budowlane – procentowa wartość wykonanych robót, zgodnie z harmonogramem wykonawcy – wersja 8 rew. 0
85% Zaawansowanie Rzeczowe – Roboty Montażowe – procentowa wartość wykonanych robót, zgodnie z harmonogramem wykonawcy – wersja 8 rew. 0
Przygotowanie własnej kadry technicznej obsługującej ZTUOK
Zgodnie z założeniami projektu oraz wymaganiami techniczno-technologicznymi Wykonawcy, przy całodobowej obsłudze spalarni zatrudnionych będzie 28 osób wyłonionych w drodze otwartego naboru prowadzonego w marcu (operatorzy spalarni) i czerwcu (operatorzy nastawni). Pracownicy uczestniczą obecnie w szkoleniach prowadzonych przez Wykonawcę – Konsorcjum Integral-Erbud-Introl.
Pozostali pracownicy: utrzymania ruchu, waloryzacji żużla, stabilizacji i zestalania ok. 20 osób rozpoczną szkolenia od sierpnia br.
Oprac. Elżbieta Strekker Dembińska Kierownik Jednostki Realizującej Projekt