Raport Wykonawcy za kwiecień 2015 r.
Dla postronnego obserwatora budynek główny Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych wpisał się już w pejzaż strefy przemysłowej Konina. Zanim 21 grudnia br. Spalarnia przejdzie do normalnej eksploatacji trwają intensywne prace wewnątrz i wokół budynku głównego. W kwietniu Wykonawca zakończył prace przy montażu rurociągów parowych z turbiny do kondensatora; montaż konstrukcji wsporczej kondensatora; montaż urządzeń i rurociągów stacji uzdatniania EPURO; wymurówkę komory spalania i dopalania; rurociągi wody procesowej. W grupie prac realizowanych i rozpoczętych wymienia: montaż urządzeń i rurociągów stacji EPURO; montaż rurociągów instalacji wody chłodzącej; ustawienie we właściwym pomieszczeniu rozdzielnic średniego napięcia; Instalacje AKPiA. System automatyki zabezpieczeniowej – połączenie urządzeń; zespoły automatycznej kontroli i sterowania obiektowego węzła oczyszczania spalin; w budynku głównym – instalacje AKPiA, system wizualizacji, kontroli DCS i AKPiA – podłączenie urządzeń; wyprowadzenie energii elektrycznej do GPZ, montaż transformatora, rozdzielni 6,3/110 kV; montaż rurociągów głównych wraz ze zbiornikami; szafa sterownicza, orurowanie kotła rozruchowego.
Wykonawca ocenia, że roboty były realizowane zasadniczo zgodnie z harmonogramem. Wykonawca informuje o pomyślnym zakończeniu starań w sprawie zmiany dotyczącej przyłączenia ZTUOK do sieci elektroenergetycznej, na co została podpisana przez Inwestora stosowna umowa z ENERGA – OPERATOREM S.A.
Jak zawsze Raport zawiera wykazy dostawców urządzeń, wykonawców i podwykonawców oraz protokoły odbioru końcowego robót. Na budowie nie doszło do żadnych niebezpiecznych zdarzeń. Nie odnotowano wypadków przy pracy, nie było zdarzeń i czynności dotyczących ochrony środowiska, nie było też kolizji ze społeczeństwem.
W kwietniu Wykonawca przekazał Inżynierowi Kontraktu 38 projektów wykonawczych. Inżynier zatwierdził 1 projekt budowlany i 34 wykonawcze, odrzucił 7 wykonawczych. Inżynier zatwierdził 85 wniosków materiałowych, 60 protokołów Inspekcji Dostawy, 6 protokołów częściowego odbioru robót, 60 protokołów odbioru elementu rozliczeniowego.
Zaawansowanie czasowe liczone od podpisania kontraktu nr KWZ.POIiŚ.431-4/2012 do upłynięcia czasu na ukończenie wynosi 79 proc., zaawansowanie czasowe na realizację robót 70 proc. zaawansowanie finansowe 61,99 proc., zaawansowanie płatności 51,55 proc., zaawansowanie rzeczowe – projekty 97 proc., zaawansowanie rzeczowe – roboty budowlane 78 proc.