Raport Wykonawcy za maj 2014 r.
7 czerwca 2014 r. jak co miesiąc Wykonawca, Inżynier Kontraktu z udziałem Zamawiającego podsumowali miesiąc maj na budowie Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Koninie. Ruch na budowie, widoczne z każdym dniem postępy w robotach budowlano – montażowych potwierdza miesięczny Raport Wykonawcy. W działaniach projektowych wszystkie podstawowe obiekty budowlane zostały ukończone, choć Inżynier Kontraktu w kilku przypadkach zasugerował zmiany i dopracowania. Nie mają one jednak wpływu na przebieg Czasu na Ukończenie. Wykonawca w maju przedłożył Inżynierowi Kontraktu 21 Projektów Wykonawczych. Wykonawca zwraca uwagę, że w poprzednich miesiącach Inżynierowi złożył odpowiednio 10 i 23 Projekty Wykonawcze.
Raport dobrze ocenia dostawy głównych pozycji urządzeń i materiałów. Dotyczy to konstrukcji stalowych m.in. tak ważnych obiektów jak kocioł czy ruszt. W okresie sprawozdawczym Wykonawca zakończył prace przy bunkrze magazynowania odpadów, kotłowni – etap III, kotłowni – stropie, skraplaczu chłodzonym powietrzem – fundament, maszynowni turbozespołu – ściany i słupy i maszynowni turbozespołu – strop. W maju rozpoczęto prace budowlane i montażowe 15 obiektów oraz przygotowano do rozpoczęcia 6 kolejnych podstawowych obiektów.
Wykonawca stwierdza, że w maju prowadzone były prace zgodnie z harmonogramem, w kilku przypadkach z wyprzedzeniem w stosunku do terminu wskazanego w ostatniej wersji harmonogramu. Zwiększyła się do 37 ilość podwykonawców i dostawców. W maju nie zmieniła się liczba stałych pracowników Wykonawcy, natomiast znacznie zwiększyła się ilość osób pracujących bezpośrednio przy obiektach budowlanych i przy montażu.
Od lutego na budowie stale obecny jest specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, co zapewne ma wpływ na to, że do tej pory nie odnotowano wypadków na budowie. Nie notuje się też niebezpiecznych zdarzeń i czynności dotyczących ochrony środowiska.
Wykonawca dołączył do Raportu Harmonogram postępu prac, Plan płatności, Wnioski o zatwierdzenie materiałów i urządzeń do wbudowania, Protokoły Inspekcji Dostaw, Protokoły odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu, Protokoły odbioru częściowego robót oraz dokumentację fotograficzną.