fot. Szymon Kocioruba i Zbigniew Murawski

 

Raport Wykonawcy za luty 2015 r.

           Niewątpliwie czołowym wydarzeniem miesiąca była pomyślna próba ciśnieniowa i stemplowanie kotła. Wykonawca jednak realizował normalne, przewidziane harmonogramem prace projektowe, budowlane i montażowe.

            W lutym do Inżyniera Kontraktu złożył 28 projektów wykonawczych z których Inżynier zatwierdził 17, odrzucił 1. Od wielu miesięcy prowadzone są rozmowy, uzgodnienia i działania dotyczące zmiany warunków przyłączenia Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych do sieci elektroenergetycznej. Wykonawca spodziewa się szybkiego podpisania aneksu w tej sprawie.

            Jak w każdym Raporcie i tym razem Wykonawca informuje, że w lutym na liście  głównych dostaw urządzeń i materiałów znalazło się 36 pozycji. Podwykonawców i dostawców było 78, zaś dostawców materiałów i urządzeń 39. Liczba pracowników Wykonawcy nie zmieniła się i wynosi nadal 51 osób.

            Lista robót, prac i działań zakończonych w lutym a więc w okresie sprawozdawczym zawiera 10 pozycji: – obudowa ścian bunkra; – konstrukcja stalowa – budynek zestalania popiołów; – konstrukcja stalowa dachu bunkra; – obudowa ścian magazynu odpadów po procesie stabilizacji; – dokładny montaż paleniska; izolacja paleniska;- przetwornica częstotliwości dla wentylatora ciągu; – próba ciśnieniowa; – ustawienie we właściwych komorach transformatorów (0,6/0KV; 06/07KV;06/15)KV; – montaż urządzeń instalacji wody chłodzącej; – dostawa turbozespołu i ustawienie na fundamencie. Lista robót, prac i działań rozpoczętych w okresie sprawozdawczym to: – wymurówka komory spalania i dopalania; – montaż konstrukcji pod izolacje; – cladding kotła; – izolacja kanałów spalin;- plac przyjęcia żużla – konstrukcja stalowa dachu – montaż; – pokrycie dachu w hali oczyszczania spalin; – budynek stabilizacji i zestalania popiołów – pokrycie dachu; – ułożenie kabli elektrycznych AKPIA TE; – montaż rurociągu pary świeżej; – montaż rurociągów kondensatu.

            Do Raportu Wykonawca dołączył m.in. informację o 89 wnioskach o zatwierdzenie materiałów i urządzeń do wbudowania, 71 protokołach inspekcji dostaw materiałów dostarczonych, 5 protokołach odbioru częściowego robót oraz 25 protokołach odbioru elementu rozliczeniowego.    

               Zaawansowanie czasowe liczone od podpisania kontraktu w 2012 roku wynosi – 74 proc. do upłynięcia Czasu na Ukończenie. Zaawansowanie rzeczowe – roboty budowlane wynosi – 55 proc., zaawansowanie rzeczowe – projekty – 97 proc. a zaawansowanie finansowe – 51,55 proc.

            Wykonawca zapewnia, że nie ma zagrożenia realizacji harmonogramu budowy.  

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego
Infrastruktura i Środowisko